Phuket 2024 – osa 1, Kata

Otsustasime esimese reisi koos lapsega Aasiasse ette võtta. Piletid ostsime novembri alguses ja hotellid Black Friday ajal. Tai sai valitud, kuna siin on soe ja kohapealne elu kuuajaseks puhkuseks pigem soodsam. Alguses plaanisime minna 5a pulma-aastapäevaks märtsis Maldiividele, aga sealne ca nädal oleks tulnud sama kallis kui kuu Tais, siis mõtlesime, et hea küll, teeme Maldiivid uuesti mingi teine aasta. Mul selleks aastaks veel kahed lennupiletid juba ostetud ka 😂.

Lugesin huvi pärast oma 2018 aasta Tai blogi ka läbi ja ega väga palju muutunud polegi. Suhteliselt detailselt olin kirja pannud, seega oli päris huvitav lugeda. Proovin seekord ka pigem rohkem detaile kirja panna. Selle reisi puhul on see mõnus, et ega meil konkreetseid plaane pole ja puhkus on nii pikk, et saabki lihtsalt niisama olla (ja nt blogi kirjutada). Nende nädalaste reiside puhul on see, et jõuad kohale ja siis teisel päeval juba mõtled, et krt vaja kähku ringi vaadata, et saaks ikka maksimumi võtta, kuna põhimõtteliselt kohe reis läbi jälle 🤣.

Tallinn-Phuket

Pakkimist alustasin seekord varakult, mingi 2 nädalat enne 😂. Põhjus oli tegelikult selles, et polnud kindel, kas lapsel on asjad väikseks jäänud ja kuna Eestist polnud suveasju eriti saada, siis pidi jääma mingi puhver ajaliselt asjade tellimiseks. Õigesti tegin, sest lõpuks tellisingi päris mitmest kohast asju juurde. Vahelduse mõttes oli päris hea mitte 5h enne lennu väljumist pakkimist lõpetada 😃.

7.01 lendasime ära. Lende oli päris palju ja lennupiletid ikka niiii kalliks läinud (eks kogukulu mõjutab ka see, et nüüd vaja kolmed piletid osta).

• Tallinn – Helsingi 0.5h
  • Helsingis vahepeatus 1h
  • Helsingi – Bangkok 10.5h
  • Bangkokis vahepeatus 3h
  • Bangkok – Phuket 1.5h

Tallinn-Bangkok-Tallinn oli Finnairiga 2800€ kolmele (üks suur pagas) ja siselennud olid AirAsiaga 365€ (üks suur pagas). Lapse turvatooli ja käru saime tasuta ära anda. Siselende oleks veidi odavamalt ka saanud, aga mu jaoks oli oluline, et läheksime samast lennujaamast edasi ja võimalikult ruttu, seega hinda ei vaadanud ja võtsin ajaliselt kõige sobivama. 3h jätsime Bangkoki lennujaamas möllamiseks. See oli piisav – kui lend oleks hilinenud veidi, ka siis oleksime jõudnud, umbes 1.5h läks pagasi kättesaamiseks ja uue terminali leidmiseks.

Ütleme nii, et süda tilkus verd nende lennupiletide hindade peale, aga ma otsisin tükk aega midagi odavamat ja kõik paremad pakkumised olid ca 2 nädalasele reisile. See hind, mis me maksime oli ka kõikidest teistest võrdlemisi soodsam – seal oli ka kolmele pileteid 4000-5000€ vahemikus 🥲. Ja kuna pidin ka tööl kuuajaseks puhkuseks kõik ära planeerima, siis see variant ka ei sobinud, et võtame puhkuse töölt ära ja siis jääme lootma viimase hetke pakkumistele.

Süüa võtsin kodust päris palju kaasa. Olin kindel, et laps ei taha lennukisööki ja selles osas oli mul õigus. Seega olin üsna õnnelik, et võtsin kaasa toitu. Mõnus oli ka oma mahe kirsstomateid, porgandeid ja kurki krõmpsutada 😃. Vanasti olen alati tahtnud lennujaamast midagi süüa osta, aga praeguse teadlikkuse juures, mida kõike sinna toidu sisse topitakse, siis üldse ei isuta need “Mendelejevi tabelit” täis koostisosadega toidud 😃. Finnairi söök oli suhteliselt meh maitsega ka võrreldes Turkish Airlinesiga.

Kuna poisiga kõige pikem lend on olnud mingi 4 tundi, siis olime natuke ärevad, et mis saama hakkab, aga kõik läks kenasti. Ta on väga normaalne laps ikka. Terve aja lõbustas ennast ise, vahepeal vaatas tahvlit ja vahepeal mängis lennuki ekraanil Angry Birdsi. Kell 21.30 ütlesime talle, et nüüd aeg tudu teha ja siis ta veidi pahandas, aga jäi põhimõtteliselt kohe magama. Magas 10 tunnisest lennust 5 tundi. Mina 1 tunni ja mees mitte midagi. Meil oli talle magamiseks kaasa võetud Stokke JetKids ja see oli päris mugav kasutada. Ma ise ka toetasin oma jalgu sinna vahepeal 😂. Mida õppisime sellest lennust, et mahla ei tasu lapsele võtta – suutis selle ümber ajada. Oleks vesi olnud, oleks oluliselt lihtsam 😃.

Ma ei tea, kas asi on vanuses või see, et ma ise ei saanud magada seekord, aga jube raske oli vastu pidada seda reisi. Kohale jõudes oli korralik jetlag ka. Õhtul kell 20 kohaliku aja järgi kustusin ära ja öösel kell 1 üleval (nagu oleks väikse powernapi teinud ja enam magama ei jäänud). Ootasime siis 5 tundi hommikusöögini 😃, sest see hakkas kell 6.30. Tagasitulek on päevasel ajal, seega eks pärast saan kommenteerida, kumba reisi lihtsam vastu pidada on. Praeguse kõhutunde ja lapse käitumise järgi ma panustaks isegi, et päevane lend lihtsam.

Ajad on ikka muutunud – 2018 blogist lugesin, et sõitsime ca 360 bahti eest bussiga koos teistega Phuketisse, seekord võtsime takso 1000 bahti eest. Ei tulnud mõttessegi bussiga minna 😃. Toona maksis takso 800 bahti, seega hind on veidi muutunud. 100 bahti ca 2.6 eurot. Aga näiteks sularaha väljavõtu teenustasu 220 bahti ja 1h massaaži 300-500 bahti hinnad pole muutunud.

Esimesed päevad Tais

Esimese sihtkohana tulime Katasse. Hotelliks Ozo Phuket. Võtsime seekord 3 erinevat hotelli kõik Phuketis – Kata, Karoni ja Kamala piirkonnas. Tahtsime alguses saartele ka minna, aga mingi hetk ei viitsinud lihtsalt uurida ja planeerida rohkem, siis mõtlesime, et savi. Nagunii oli reisi eesmärgiks saada sooja ja päikest, siis tegelikult pole vahet, kus me seda saame. Ma muidu mõtlesin minna Koh Samuile, aga sinna olid siselennud päris kallid, mingi ca 600€, ja kuna lendude peale läks niigi palju raha, siis ma ei raatsinud veel rohkem maksta 😄. Lugesin 2018 a blogist, et tahtsin Phuketis veel alumist piirkonda ka avastada, seega nüüd avanes võimalus seda teha 😄 – “Kui kaaluksin uuesti Phuketit, siis läheks Patongist allapoole kuskile Karoni või Kata piirkonda”.

Mulle soovitati Rawai ja Nai Harni piirkonda ka, aga kuna ma sealt kohe mingit head hotelli ei leidnud ja uurida ka ei viitsinud (Black Friday diilid kehtisid vaid teatud aja ka), siis otsustasime, et sõidame sinna lihtsalt päevastele reisidele ja ööbime juba valitud hotellides. Kuna me eelmisel reisil rändasime ringi ka (Phuketis Patongis 3p, Phi Phil 4p ja Krabi 10p), siis tundus okei ka, kui ühe reisi võtame chillimalt, mitte et iga paari päeva tagant kuskil kohvritega vaja tõmmelda jälle 😃. Ma pean õppima rahulikumalt võtma, mitte kogu aeg FOMOs olema, et sihtkoha igat tänavanurka ja randa ei jõua avastada 😄. See reis on igati “working on it” 😄.

Nii aga tagasi hotelli juurde. Tuba on üsna väike, aga muidu normaalne. Aknast erilist vaadet ei ole. Valisime selle hotelli, kuna see on rannale lähedal ja siin on ka lastele täitsa okei basseiniala. Alguses pandi meie tuba aknaga tänavale lähemale, aga palusime ära vahetada. Käis pinda see tänava melu. See hotell sõna otseses mõttes melu keskuses.

Mõned pildid veel hotellist:

Söömine on siin Tais ikka odav. Leidsime Google hinnangute järgi hotelli lähedal mingi koha (Sugar and Spice) ja käisime seal põhimõtteliselt iga päev. Palju rahvast käib seal, seega ilmselt kõigile meeldib. Kõht võttis ka hästi vastu – lippamist ei olnud kellelgi 🤣. Selles mõttes on mõistlik ühest kohast erinevaid sööke proovida, kui oled juba ühe koha ära testinud, et kõhujamasid ei saa 😃.

Sugar and Spices maksab riis köögiviljade, kana ja India pähklitega 180 bahti (4,7€). Pad Thai 120 bahti. Toitu on palju ja siiamaani kõik proovitud väga maitsev. Üks õhtu tegime 4 kokteili, vesi ja kolm sööki 1200 bahti (32€). Eestis saab selle raha eest 2 kokteili 😃. Pudel õlut 70-90 bahti.

Hotelli restos Cashew Nuts

Proovisime ka hotelli restorani ja mingeid kohti veel (nt veits läänelikumad The Coffee Club ja Wine Connection, aga need olid kallimad, rasvased toidud ja see kohalik koht oli maitsvam 😃). Kata Night Marketis ma süüa ei tahtnud, tundus kuidagi liiga räpane seal ja mingi hais ka 😃. Okei, ma tean küll, et see on duriani hais, aga see on niiii rets 😃.

Mõnus on see, et mul on nahk palju paremaks läinud. Nukkidelt ja huultelt lõhed ja küünarnukkide karedus kadunud. Ja nina ei ole hommikuti turses. Ma ei päevita üldse, kasutan alati SPF 50 ja mineraalmeik ka SPFiga. Reisida on küll niisama ka mõnus talvel sooja kliimasse, aga minu jaoks on see enesetunde ja tervise aspekt ikka nii tuntav. Kui vaid saaks iga aasta talvel kuu aega Eestist ära olla soojas (või rohkemgi 😏).

Enamuse ajast oli meil Ozos sama kava – söök, bassein, söök, lõunatudu, rand, söök 😄. Need paar esimest päeva, mis saime nautida… Nagu ikka, millega ma olin ka arvestanud – jäime kõik haigeks. Mees esimesena ja mina poisiga järgi. Ilmselt saime lennukist/lennujaamast, sest enne reisi olime 7p kodus eneseisolatsioonis, et mitte haigeks jääda. See pani meile ajalises mõttes põntsu. Olime päris mitmeid päevi hotellis toas. Muidu algselt oli meil plaanis sellest hotellist minna ekskursioonidele, aga noo ei saanud. Reisi planeerimisel arvestasin, et kui reis kokku 3.5 nädalat, siis 0.5 kulub edasi-tagasi liikumisele, 1 nädal haiged ja 2 saame puhata 🤣. Ja nii on iga kord olnud, kui Aasias oleme käinud.

Olime Kata rannas õhtuti, kui päike enam nii tugev ei olnud. Rand oli iseenesest okei, seal oli palju rahvast. Aga liiv oleks võinud parem olla (võrdlen praegu nt Karoni rannaga, seal oli selline mõnusalt kuiv liiv). Muidugi me ei käinud tervet Kata randa läbi, olime ainult meie hotellipoolses otsas. Hotellil oma rannaala ei olnud, tuli ikka tänavalt jalutada sinna. Mõned klõpsud rannast.

Ega Katast väga palju rohkem rääkida polegi, kuna nii mitu päeva läks haigusega kaduma. Seega põnevamad jutud juba järgmistes postitustes 😜