Mida teha kolme päevaga Phuketis?

Tai reisi esimeseks sihtkohaks sai seekord valitud Phuket. Paljud küll ei soovitanud seda, kuid tahtsin oma silmaga ära näha selle “näpud püsti, kogu aeg on pidu” Tai. Kirjeldan selles postituses Taisse lendamist ja kohalejõudmist ning kolme päeva Phuketis.

Tallinn-Phuket (10.03.2018)

Olin terve nädala õhtud ära planeerinud, et jõuaks kõik enne viimast õhtut ära tehtud – küüned lakitud ja pakitud jms, aga reaalsus oli see, et olin nii laisk ja endiselt haige, mis tähendas, et kõik jäi ikka viimasele minutile. Pakitud sain öösel kell 3.20. Äratus oli 7.35, et jõuda 10.45 lennule Moskvasse.

Lennud olid järgmised:

1. Tallinn – Moskva 1h 30 min
  2. Peatus Moskvas 6h
  3. Moskva – Bangkok 8h 20 min

Moskva lennujaamas tuli 6h aega parajaks teha. Passisime mingis business lounges, kus mina magasin ka diivanil 2h 😂. Pean tunnistama, et lounges passimine muudab lennujaamas olemist oluliselt meeldivamaks. Bangkoki läks lend Moskvast kell 19.30 (Eestiga ajavahe oli 1h).

Alguses kartsin küll, et läbi Moskva minna ei ole hea, aga polnud midagi hullu. Meil isegi joppas nii palju, et minu kõrval jäi kaks istet vabaks, sest meie kõrval oli terve rida vaba ja saime vedeleda. Istusime päris lennuki tagaosas ka.

Tallinn-Moskva lennul sai mingit võikut, see oli suhteliselt kuiv ja ei olnud midagi erilist. Moskva Bangkok lennul sai isegi liiga palju süüa selle aja jooksul – nii õhtu- kui ka hommikusöök. Hommikusööki oli raske süüa, kuna Eesti kell näitas käe peal kell 2 öösel. Söögid olid muidu väga korralikud. Ma olin tellinud endale special meali, ei mäletanud ainult millise😂 Tõenäoliselt oli piimavaba, sest vegan see polnud.

Kohalejõudmine Patongi (11.03.2018)

Päris väsitav kohalejõudmine oli, tahtsime esimese asjana hambaid pesta ja mina oma nägu korda teha. Bangkoki lennujaamas ostsime Starbucksist pudeli vett, et saaks hambaid pesta 😬. Maandusime Bangkokis kohaliku aja järgi kell 8.20 hommikul ja kell 12 läks järgmine lend Phuketisse. Oleks saanud ka varasemaks võtta, aga võtsime igaks juhuks väikese varuga – peame kotti ootama, võib-olla terminali vahetama. Tõenäoliselt oleks saanud osta pileti ka otse Moskva – Phuket, aga mingil põhjusel ma seda isegi ei otsinud, seega ei oska öelda, kui palju see hinnaerinevus oleks võinud olla.

Phuketisse jõudsime kl 13.30. Eesti aja järgi 8.30. Umbes 22h teel oldud. Võtsime lennujaama eest minibussi koos mingi suvaka rahvaga, üks pilet Patongi oli 180 bahti (100 bahti = 2,6 €). Maksmine otseloomulikult ainult sularahas. Kuna meil polnud eurosid ka kaasas peaaegu üldse, siis otsustasime automaadist raha välja võtta. Vahet pole, kui suure summa automaadist välja võtad, teenustasu maksad ikkagi igakord 220 bahti. Bussisõit osutus üsna tüütuks, kuna oli pikk sõit (40 km, kuid kuidagi väga aeglaselt läks ja meid peatati kuskil turistikas kinni ka, kus üritati mingeid tuure veel pähe määrida). Sõidu peale kulus vist kuskil 1,5 h aega. Kohale jõudes kuulsime, kuidas inimesed olid taksoga tulnud ja neil kulus 1h, maksid sõidu eest 800 bahti. Väga rahul nad ei olnud.

Hotelli olime eelnevalt Agoda kaudu broneerinud. Lisaks juba makstud broneeringute eest küsiti 1000 bahti deposiiti. Selle saime pärast tagasi.

Kuna enamus päeva oli juba läbi, kui kohale jõudsime (mingi 15.30), siis väga palju teha ei jõudnud. Käisime niisama ringi – Bangla roadil, Patong beachil, Bangla Street Food Marketil. Viimases kohas sõime ka õhtust – Pad Thai, kollased nuudlid kanaga ja üks kanavarras kokku 250 bahti, mis on üsna odav. Apteegid ja 7Eleven-id olid suhteliselt igal teisel tänavanurgal.

Pärast päikese loojumist käisime ka Jungceylon kaubamajas. Tundus päris suur läänelik kaubamaja olevat. Poodidest olid esindatud nt DC, RipCurl, Mango ja mingi suur spordipood, kus oli Adidast, Nike, Converset jne.

Lebo päev basseini ääres (12.03.2018)

Kuidagi väga pühapäeva tunne oli peal, mitte esmaspäeva. Oleksime tahtnud Freedom beachi sõita, aga kuna Siim haige, siis otsustasime, et parem, kui ta palavikuga päikest ei võta. Hommikul ärkasime ka hilja, käisime kuskil Eurasianis söömas, 90 bahti olid kohalikud söögid, mis on väga odav ja söögid olid korralikud ka.

Tahtsime osta järgmiseks päevaks autojuhi koos autoga ja ülejärgmiseks päevaks transfeeri Phuketist Phi Phile (bussisõit+laev). Esimese soovi kohta öeldi hotellist 400 bahti/tund. Küsisime tänavalt, saime 300 bahti/tund. Phuket-Phi Phi üks ots oli 600 bahti nägu. Polnud kindel, kas see oli hea hind või mitte. Netist lugesin, et 200-300 bahti, aga mul polnud meeles, kas see oli koos transfeeriga sadamasse või mitte. Sadam väga lähedal ei olnud, seega kaubelda ei viitsinud ja võtsime ära. Autojuhti koos autoga tahtsime Phuketil ringi sõitmise jaoks, täpsemalt Phuket Town, Airplane view beach, Big Buddha. Ütleme nii, et mina suur party animal pole ja seega oli meie jaoks paras aeg Patongis veeta.

Enamuse päevast veetsime hotelli basseini ääres (asus katusel), kus kirjutasin ka suure osa sellest blogist. Väga kahju ei olnud, et kuskile kaugemale randa ei sõitnud, kuigi oleks tahtnud alumist osa Phuketist ka näha. Muideks, põlesin paari tunniga basseini ääres ära, kuigi panin 30 SPF peale. Balil olles mul ei hakanud päike üldse nii hästi peale.

Lõunat sõime kell 17 mäkis 😂 McSpicy chicken ja ananassi pirukas. Ananassipirukas oli väga hea, kanaburks oli ikka liiga vürtsikas. Seejärel käisime Patong Beachil päikeseloojangut vaatamas ja turul. Ostsime hommikusöögiks värsketest puuviljadest smuuti ja värsket puuvilja kaasa ka, kuna järgmine päev oli vara äratus. Kell 8 pidi juba valmis olema liikuma. Viisime need hotelli külmkappi ja siis läksime punupatse taga ajama.

Patong Beach Phuket Thailand Patong Beach Phuket Thailand Patong Beach Phuket Thailand Patong Beach Phuket Thailand

Olin eelmisest õhtust saadik otsinud juuksurit, kes teeks mulle patsid. Osades kohtades oleks saanud, aga need näidised olid nii hirmsad, et ei julgenud. Kuskil 400-800 bahti oli punumise hinnaks. Ühe koha valisin välja, öeldi et tule kell 13-14 tagasi, läksin, aga ikka polnud naist kohal. Pidin kell 20 uuesti tulema, aga ikkagi ei saanud, sest seda naist ei tulnudki. Lõpuks läksin siis mujale salongi “Sansabai Massage”, 600 bahti eest tehti patsid mingi lõngaga.. pead võis pesta, 3-5 päeva pidid püsima ilusad. Tundus küll nagu ma näeks välja nagu naughty schoolgirl lol, aga päris mugav oli järgmised paar päeva juustega. See tädi punus küll päris valusalt neid. Ta tegi kõik juuksed märjaks ka, pàrast lahti arutades kindlasti hullud lokid.

Kiire turistikas tuur Phuketis (13.03.2018)

Päev algas varakult. Autojuht, kelle tänavalt tuuriputkast saime, võttis meid kl 8 peale. Mingi naine oli, veits kahtlesin, sest tundus, et ta pole selline igapäevane turistide autojuht. Hakkasime sõitma Mai Khao ranna poole, mis juhtumisi on lennujaama kõrval. Sõidule pidi kuluma kuskil 1h (42km sinna Patongist). Pidime kohale jõudma 9.15, mis tundus hästi sobivat, kuna 9-10 vahel pidi palju lennukeid maanduma. Reaalsus oli see, et tädi ei osanud sõita sinna – sõitis mööda ja tagasi ka ei keeranud, kuigi me ütlesime talle mitu korda, et Google maps nàitab mujale. Siis ta küsis kelleltki ja too selgitas ka, et peab tagasi minema. U-pööret muidugi kohe teha ei saanud, pidi edasi sõitma. Lõpuks läks meil selle nalja peale 45 min veel otsa.. ehk et jõudsime sinna beachile kella 10ks. Mõtlesime küll, et noh, plaanisime rentida 4-5h autot (300bahti/h), aga kui 2 kulus sõidule, kohapeal ka veidi aega, siis no sorri 🤥

Mai Khao beach gif

Edasi sõitsime Khao Rangi juurde, kus tahtsime süüa ja vaadet Phuket Townile näha. Sõit kestis ka ca 45 min kuni 1h. Esialgses plaanis oli minna Phuket Towni ka, aga kuna läksime ajaliselt juba lõhki sõitudega, siis otsustasime, et lihtsalt 15 min läbi sõita pole pointi. Otseselt peale vanalinnas jalutamise mingeid kindlaid sihtkohti seal külastada ei olnud plaanis ka. Tõenäoliselt poleks olnud pointi ka Khao Rangi juurde eraldi sõita, aga me otsustasime juba teel olles, et ikkagi Phuket Towni niisama kondama ei lähe.

Khao Rang Hill views  Khao Rang Hill viewsKhao Rang hill Khao Rang Breeze restaurantPraetud riis serveeritud ananassi sees Kana wokk ja südamekujuline riis

Järgmine sõit oli Big Buddha juurde, kuskil 30-45 min. Kusjuures vahemaa ei ole tegelikult ju üldse pikk, aga millegipärast läks räme kaua. Suhteliselt igav oli lihtsalt taksoga sõita. Balil olles ikka Nyomaniga sõita oli huvitavam, ta rääkis kohalikust elust jne.

Big Buddha juures pidin õlad ära katma, jalgu mitte sest mul oli pikk seelik seljas (teadlik valik hommikul 😄). Buddha kuju oli päris suur. Natuke jama oli, et treppi värviti parasjagu valgeks. Oleks kindlasti ilusam olnud juba valgeks värvitud trepi juures pilti teha. Drooni oleks ka äge olnud seal lennutada, aga vaatamisväärsuste juures keelatud. Ei tahtnud, et droon konfiskeeritakse.

Big Buddha juurest ära minnes sattusin kokku NG (minu töökoht) personalijuhiga, kes on ka perega Tais. I mean, what are the odds.. ma teadsin, et ta on ka Tais reisil, aga ta oli hoopis teises Phuketi otsas ja niimoodi minuti pealt siin kokku põrgata oli naljakas.. ega see mingi Sikupilli prisma pole, et “oi tere, sina ka siin”.

Big Buddha Phuket ThailandSea view Phuket Thailand

Pärast Big Buddhat oli sõit tagasi Patongi. Ütleme nii, et kergelt oli kopp ees juba. Kuskil 4 -5h kulus sõidule.. oleks läinud 1h vähem, kui tädi oleks kohe osanud sõita õigesse kohta. Jõudsime tagasi hotelli ja tädi ise pakkus, et maksame 1h jagu vähem. Väga tore temast.

Edasi kulges päev basseini ääres pikutades, käisime turul asju ostmas ja sõime juba tuntud Street Food Marketis. Söök: kanakintsuvardad 2tk, pad thai 1 tk = kokku 200 bahti ehk 5€. Kaks inimest 5€ eest söönuks on odav. Ostsime sealt ka puuvilju hommikusöögiks. Mina käisin lõpuks ka massaažis – jalgade ja selja/kaela massaaž. Maksin 300 bahti ühe tunni eest. Massaaž oli hea.

Järgmisel päeval sõit Phi Phi saarele.

Phuketi kokkuvõte

Patongi tõenäoliselt rohkem ei tuleks, kuna see on paras läbula. Hea meel, et teadlikult veetsime puhkusest nii vähe aega seal, kuna meie jaoks pidu pole eesmärk, pigem ikka chill ümbruskond ja päike. Kui kaaluksin uuesti Phuketit, siis läheks Patongist allapoole kuskile Karoni või Kata piirkonda. Aga kuna ma olin esimest korda Tais, siis tegelikult oli huvitav kogemusena see Patong ära näha.

Hotelliks oli Elegancy Sansabai, mis asukoha mõttes oli väga hea. Toas oli veidi imelik hais ja umbne, aken oli sisehoovi. Hommikusööki ei võtnud, kuna 90 bahti mujal süüa oli odavam kui hotelli hommikusöök. Mujal tundus ka parem. Pigem oligi selline ainult magamiseks mõeldud tuba, kuigi bassein katusel oli ka täitsa normaalne. Ööbimine maksis 35€ öö, mis kahe inimese kohta on väga odav ja seega nuriseda eriti ei tahagi.