Rhodos 🇬🇷

Ma käisin esimest korda Kreekas! Jah, mulle täiega meeldib reisimas käia! 😃

Varem isutas ikka kaugematesse kohtadesse – Aasia, USA, Maldiivid jne. Nüüd lapsega koos reisides on hea põhjus, et kõik lähemad sihtkohad lõpuks ette võtta 😃. Olen siin viimase aasta jooksul päris palju ilastanud kuni 4 tunni lennukaugusel sihtkohtade peale 🤣.

Miks just Rhodosele?

Rhodosele minek tuli väga spontaanselt. Plaanisime alguses minna Kreetale, kuid sellest ei saanud asja ning siis sõbrad ütlesid mais millalgi, et plaanivad ka nüüd lastega uuesti reisile minna ja tahaksid Rhodosele minna. Selline 30 minutit telefonikõne ja oligi suures pildis plaan paigas! Sel korral käis planeerimine küll ikka väga lühidalt. Lennupiletid ostsime 26.05, minek 16.06 🤣. Rhodosele mineku kasuks rääkis ka see, et sõbranna on elanud seal kunagi 4 kuud. Ehk ta tegelikult kohalikku elu ja melu mingil määral teadis ning see tegi kogu selle tavapärase reisi research-i minu jaoks põhimõtteliselt olematuks, mis mulle sobis väga hästi! 🤣

Lennud, majutus, auto

Lennupiletid ostsime Novatoursist, Smartlynxiga otselend Rhodosele. Vaatasin ka Skyscannerist ja Momondost, kuid sealt ei tulnud odavam ning pakkus ümberistumisega. Kolme väikese lapsega me väga-väga soovisime minna otselennuga 🤣. Lennupiletid olid minu arvates üsna kallid – 310 € per nägu. Tean küll, et praegu hinnad tõusnud megalt jne, aga imelik mõelda, et mõned aastad tagasi saime sama raha eest Balile lennata 😃.

Sõbranna ütles kohe, et me rendime autod ja sõidame seal ise ringi. Ma ei kujuta praegu küll ette, et me oleks ilma autota saanud seal nii mugavalt kohti avastada. Ilmselt oleksime pidanud siis võtma ööbimise kuskile linna sisse ja enamuse oma nädalast sisustama seal linnas sees. Rendiauto läks maksma 280 € nädal aega. Kummalgi perel oli oma auto.

Majutust otsisime nii Bookingust kui ka Airbnbst. Huvitav oli see, et samadele majadele olid erinevad hinnad. Tasub erinevatest portaalidest otsida. Meie maja asus saare põhjaosas, Ialysos piirkonnas. Piirkonna mõttes oli see hea, kõik oli suhteliselt lähedal – Rhodose linn 8 km, lennujaam 8 km jne. Meie kõige kaugem punkt, kus ära käisime, oli Lindose linn.

Maja ise oli päris suur, 270 m2, koos basseiniga ja kinnise õuealaga.

Rhodose reisikava

Kirjutan nüüd lähemalt, mis me oma nädala jooksul seal tegime.

Neljapäev 16.06 – reis Rhodosele

Esimese päeva kohta midagi põnevat rääkida ei ole. See kulus puhtalt kohale jõudmiseks. Lennuk väljus 16.20 ja sihtkohta jõudsime 20.20. Lennukestus oli umbes sama, mis Maltalegi ehk siis sinna 4 tunni kanti.

Mulle isegi meeldis sel kellaajal minna, sest saime rahulikult hommikul veel pakkida ja toimetada. Lennujaama läksime kella 14ks. Järjekord oli üsna pikk nii pagasi äraandmisel kui ka turvakontrollis.

Lennureis möödus kenasti. Laps pahandas mõnel korral, aga ei midagi väga hullu. Mõned inimesed küll vahtisid iga kord, aga no mis teha 😃. Sel lennul ta ei maganud kordagi, sellesmõttes ei vedanud, aga saime hakkama ikka. Lõunaune tegi kodus ära enne lennujaama minekut, sellepärast ilmselt ei maganud lennukis ka.

Me olime oma turvatooliga jälle. Me saime tooli ära paigaldada ja lapse sisse panna ja siis tuldi ütlema, et üle 2a ei või turvatoolis olla. Meil oli wtf, eelmine kord lendasime ka sellega, et miks nüüd siis järsku ei või. Võtsime siis lapse välja, ta läks stressi sellest. Ta on harjunud oma istmega, autos ka ju toolis. Tema n-ö safe space. Lõpuks keegi bossim cabin crew käis kuskilt raamatust vaatamas ja tuli vabandama, et ikka võib sellega lennata 🥲. Nad ajasid selle booster istmega sassi (ma ei tea, kuidas seda eesti keeles kutsutakse, aga see iste, mis vaid pepu alla käib). Tollega ei või, aga kui turvatoolil on 5 kinnituspunktiga rihm on, siis võib.

Kui kohale jõudsime, siis tuldi meile lennujaama järgi ja viidi rendiautode juurde. Võtsime Toyota Aygo. Korraks oli paanika küll, et kuidas need kohvrid kõik peale mahuvad 😃. Sel korral oli meil kaks suurt kohvrit, üks käsipagasikohver ja seljakott. Mahutasime kõik pagasi sinna extra mini autosse ära ja sõitsime siis oma villasse. Väljas oli juba pime.

Poed enamuses pandi seal õhtul kell 21 juba kinni, niiet süüa meil väga kuskilt midagi osta ei olnud. Lastega ei hakanud nii hilja enam kuskile linna ka sõitma, et otsida söögikohti. Õnneks majaomanik oli meile mingit sööki toonud sinna ja midagi oli meil endal ka kaasas. Lastele võtsime hommikuteks kaerahelbed kaasa ja tegime seal hommikuti putru. Meil oli ka tatar kaasa võetud, kuna ma ei tahtnud, et laps nädal aega seal ainult spagette või friikaid sööks 🤣.

Reede – kohanemine

Reedene päev möödus pigem vaikselt. Tutvusime ümbruskonnaga ja sättisime end sisse.

Hommikul läksime Rhodose linna, et kuskil hommikusööki süüa, Starbucksis ja toidupoes käia ja ma tahtsin maikasid ka osta. Liiga palav oli, mul olid ainult t-särgid kaasas. Ma üldse pakkisin samad riided nagu kevadel Maltale, ei jõudnud kohale, et mingi 10+ kraadi erinevust on 🤣. Rhodosel ootas meid ikka max suvi, terve nädala oli ca 30 kraadi, aga üllatuseks oli vahepeal üsna tuuline. Jakki ma sellegipoolest vajasin vaid ühe korra õhtul 21 paiku, kui vanalinnas jalutasime, päike oli loojunud ja tuul tõmbas.

Sõitsime Rhodose linnast tagasi meie maja poole.

Laupäev – liblikate org, Rhodose vanalinn

Laupäeval hommikul läksime liblikate orgu (valley of butterflies). Kadri teadis rääkida, et seal peaks olema palju liblikaid. Ta elas Rhodosel 13 aastat tagasi 4 kuud ja siis oli liblikaid palju olnud.

Hetkel oli liblikaid ikka väga vähe, niiet mingit elamust sellest otseselt ei saanud. Aga matkaraja mõttes oli ikka tore. Isegi lapsed matkasid seal rõõmsalt. Kärudega sinna ei saanud minna kahjuks. Need pidime väravasse jätma.

Laps tegi lõunaune autos. Ma käisin sel ajal Starbucksis ja tõin meile kohvi. Nautisime seda autos kuni laps magas. Pärast käisime söömas. Restos oli lastenurk ka. Kutt mängis terve aja seal ja pidime tema söögi kaasa võtma 😃. Mina sõin Kreeka salatit. Mulle täitsa meeldis (v.a. oliivid, mida ma üldse ei söö, neid ei proovinudki). Kuuma ilmaga polnud üldse mingite rasvaste söökide järgi isu.

Õhtul läksime Rhodose vanalinna jalutama. Vanalinn oli ilus, ainuke miinus, et palju rahvast oli.

Pühapäev – minu sünnipäev, Filerimos Cross, Rhodose linn

Minu süntar! Hommikul ärkasin, siis Kadri oli hommikusöögi teinud meile, õhupallid täis puhunud, kingi ja koogi orgunninud. 🥰

Pärast sünna hommikusööki käisime Filerimos Crossi juures. Mulle meeldis see vaateplatvorm. Täitsa mäe otsas oli see, aga meie kodule üsna lähedal. Osad kõndisid jala sinna mäe otsa selle kuumusega, täitsa hullud…

Vaade platvormilt

Hästi tuuline oli. Kogu aeg tuli kübarat kinni hoida. Mis veel selle vaateplatvormi juures päris äge oli – vabalt ringi askeldavad paabulinnud. Ma polnud enne näinud neid puu otsas chillimas ja karjumas 😃

Paabulinnud Filerimos Crossi juures

Ma väga lähedale minna ei julgenud, osad turistid küll ajasid neid taga ja üritasid sulgesid sabast kätte saada…

Lapsele ka meeldis seal, iga natukese aja tagant lõbustasid teda lennukite õhkutõusud ja maandumised.

Lapse une ajal olime kodus ja õhtul läksime mingisse kohta, kust nägime vaadet Rhodose linnale. Megailus oli.

Vaade Rhodose linnale
Türgi paistab

Seejärel käisime minu süntarit tähistamas Peskesi restoranis. Täitsa maitsvad söögid olid. TripAdvisoris oli sellel kohal hea tagasiside.

Esmaspäev – väljasõit Lindosesse ja Faliraki rand

Esmaspäeval tegime väljasõidu Lindosesse. Ca 1h sõitu meie elukohast. Startisime kell 9 ja jõudsime kohale kell 10. Oleks pidanud isegi varem liikuma hakkama, aga no lastega ei jaksa kell 6 ärgata, et 7 startida. Kahjuks läks kiiresti õues kuumaks ja rahvamassid olid ka juba kohal.

Vaade Lindose linnale

Lindos on väike valge linn, millel on akropol mäe otsas. Lapsega oli päris jura sinna minna, sest sinna pääses mööda treppe, käru oli vaja kaasas tassida. Me läksime akropoli juurde ära, aga tippu ei jaksanud enam minna, kuumus sai meist jagu. Sõbrad meil käisid ja näitasid pilte, vaated olid muidugi ilusad. Aga kõrghooajal tasuks varuda palju kannatust – nii kuum õues, kogu aeg higistad, pikk piletisaba ja siis veel laps ja tema asjad kaasas. Pilet oli 12€ nägu.

Vaated akropoli tipust (tnx piltide eest, Kadri!)

Pärast akropolis käiku otsisime söögikoha ja istusime Lindos restorani katuseterrassil.

Tagasiteel koju peatusime Faliraki rannas. Liiv oli selline tume, üsna suure teraga ja väga kuum. Lamamistoolid 2 tk koos varjuga maksid 12€. Meil laps vetteminekust väga vaimustunud ei olnud, mängisime enamuse ajast varju all. Otsustasime siis, et rohkem randa ei viitsi minna. Tüütu see liiv varvaste vahel 😃, nii palav ja nagunii lapsega päev otsa rannas ei ole.

Muidu randadest paljud on kivised, liivaseid vist vähem, aga sõbranna soovitas liivarandadest külastada Afandou, Traganou ja Faliraki randu. Üks teine sõbranna ütles, et talle meeldis Kremasti rand ka. Kremasti on kivine, seega lastega väga mugav ei ole.

Esmaspäev oli kõige intensiivsem päev terve reisi jooksul. Õhtuks olime päris väsinud. Saime üsna hästi aru, miks kohalikud 14-17 siestat teevad 😃 – lihtsalt niiiii palav on.

Teisipäev – Koskinou küla ja Rhodose vanalinn

Teisipäeval hakkas vaikselt kohale jõudma, et reis saab varsti läbi. Kuidagi nii raske on selle nädalase reisimisega – alguses veidi vaja kohanemiseks aega ja kui kõik juba sujub, siis on aeg koju minna 😃.

Hommikul käisime väikses külas nimega Koskinou jalutamas, pilte tegemas ja söömas. Tutvusime rohkem Rhodose kohaliku eluga, see pigem vähem turistikas koht. Vanalinna osa oli seal küll päris ilus ja värviline.

Onu kuulis laste nuttu ja tuli vaatama, mis toimub. Ta vist on harjunud sellega, et tema ägeda majakese ümber turistid tiirlevad.

Õhtul käisime Rhodose vanalinnas söömas ja jalutamas.

Kolmapäev

Käisime uuesti Rhodose linnas, võtsime Starbucksist kohvi, jalutasime ja ma käisin postkontoris.

Pärast lapse lõunaund käisime bassus sulistamas, seejärel lõunasöögil ja sõime jäätist väga roosas kohas 😃.

Lõunasöögiks võtsime pita gyrost, mis on üks populaarsetest kohalikest söökidest. Sisuliselt on see pita leib rulli keeratud, kuhu vahele on pandud värsket, liha ja kastmeks on tsatsiki. Enamikes kohtades küsiti, et kas tahate friikaid kõrvale või sisse. Mulle pigem oli võõras süüa friikaid n-ö wrapi sees 😃. Nokkisin välja ja panin eraldi taldrikule.

Magustoiduks oli jäätis üliroosast kohvikust. Jäätis oli hea ja kohvik oli nunnu. Osad isegi ei ostnud jäätist, pildistasid lihtsalt niisama 😃. Mu jäätisekohviku date pidas end ka üsna viisakalt üleval 🤣.

Neljapäev

Viimane päev oli meil ka täitsa pikk päev, kuna saime alles kell 18 lahkuda. Tegelikult oleks meil veel olnud terve päev, et midagi teha, aga me otsustasime puhata niisama. Sõbrad käisid autoga ringi sõitmas ja külastasid Kritinia lossi. Me pakkisime, koristasime, tegime süüa, käisime bassus ja vedelesime niisama.

Kuidagi tundsin, et ringi vaadata saarel oleks veel tahtnud, just lõunaosas ka. Meil muidu oli üsna aktiivne puhkus ja lebotamise päevi oleks veel paari tükki juurde vaja olnud. Niiet reis oleks võinud natukene pikem olla 😃.

Tagasilend läks meil õhtul kell 21.20. Lapsed olid lennujaamas oodates juba üsna väsinud. Meie põnn passis lennukis kuskil 1h üleval ja pärast seda kuni maandumiseni magas. Mõtlesime, et kui keset ööd ärkab, siis kindlasti max kuri, aga ta pidas väga hästi vastu.

Selline see meie reisikene seekord sai.

Meie reisiseltskond lehvitab!

Kahju, et nii ruttu otsa sai, aga muretsemiseks pole põhjust – kahe nädala pärast kihutan uuesti Kreekasse 🤣!