Rhodos đŸ‡ŹđŸ‡·

Ma kĂ€isin esimest korda Kreekas! Jah, mulle tĂ€iega meeldib reisimas kĂ€ia! 😃

Varem isutas ikka kaugematesse kohtadesse – Aasia, USA, Maldiivid jne. NĂŒĂŒd lapsega koos reisides on hea pĂ”hjus, et kĂ”ik lĂ€hemad sihtkohad lĂ”puks ette vĂ”tta 😃. Olen siin viimase aasta jooksul pĂ€ris palju ilastanud kuni 4 tunni lennukaugusel sihtkohtade peale đŸ€Ł.

Miks just Rhodosele?

Rhodosele minek tuli vĂ€ga spontaanselt. Plaanisime alguses minna Kreetale, kuid sellest ei saanud asja ning siis sĂ”brad ĂŒtlesid mais millalgi, et plaanivad ka nĂŒĂŒd lastega uuesti reisile minna ja tahaksid Rhodosele minna. Selline 30 minutit telefonikĂ”ne ja oligi suures pildis plaan paigas! Sel korral kĂ€is planeerimine kĂŒll ikka vĂ€ga lĂŒhidalt. Lennupiletid ostsime 26.05, minek 16.06 đŸ€Ł. Rhodosele mineku kasuks rÀÀkis ka see, et sĂ”branna on elanud seal kunagi 4 kuud. Ehk ta tegelikult kohalikku elu ja melu mingil mÀÀral teadis ning see tegi kogu selle tavapĂ€rase reisi research-i minu jaoks pĂ”himĂ”tteliselt olematuks, mis mulle sobis vĂ€ga hĂ€sti! đŸ€Ł

Lennud, majutus, auto

Lennupiletid ostsime Novatoursist, Smartlynxiga otselend Rhodosele. Vaatasin ka Skyscannerist ja Momondost, kuid sealt ei tulnud odavam ning pakkus ĂŒmberistumisega. Kolme vĂ€ikese lapsega me vĂ€ga-vĂ€ga soovisime minna otselennuga đŸ€Ł. Lennupiletid olid minu arvates ĂŒsna kallid – 310 € per nĂ€gu. Tean kĂŒll, et praegu hinnad tĂ”usnud megalt jne, aga imelik mĂ”elda, et mĂ”ned aastad tagasi saime sama raha eest Balile lennata 😃.

SĂ”branna ĂŒtles kohe, et me rendime autod ja sĂ”idame seal ise ringi. Ma ei kujuta praegu kĂŒll ette, et me oleks ilma autota saanud seal nii mugavalt kohti avastada. Ilmselt oleksime pidanud siis vĂ”tma ööbimise kuskile linna sisse ja enamuse oma nĂ€dalast sisustama seal linnas sees. Rendiauto lĂ€ks maksma 280 € nĂ€dal aega. Kummalgi perel oli oma auto.

Majutust otsisime nii Bookingust kui ka Airbnbst. Huvitav oli see, et samadele majadele olid erinevad hinnad. Tasub erinevatest portaalidest otsida. Meie maja asus saare pĂ”hjaosas, Ialysos piirkonnas. Piirkonna mĂ”ttes oli see hea, kĂ”ik oli suhteliselt lĂ€hedal – Rhodose linn 8 km, lennujaam 8 km jne. Meie kĂ”ige kaugem punkt, kus Ă€ra kĂ€isime, oli Lindose linn.

Maja ise oli pÀris suur, 270 m2, koos basseiniga ja kinnise Ôuealaga.

Rhodose reisikava

Kirjutan nĂŒĂŒd lĂ€hemalt, mis me oma nĂ€dala jooksul seal tegime.

NeljapĂ€ev 16.06 – reis Rhodosele

Esimese pÀeva kohta midagi pÔnevat rÀÀkida ei ole. See kulus puhtalt kohale jÔudmiseks. Lennuk vÀljus 16.20 ja sihtkohta jÔudsime 20.20. Lennukestus oli umbes sama, mis Maltalegi ehk siis sinna 4 tunni kanti.

Mulle isegi meeldis sel kellaajal minna, sest saime rahulikult hommikul veel pakkida ja toimetada. Lennujaama lĂ€ksime kella 14ks. JĂ€rjekord oli ĂŒsna pikk nii pagasi Ă€raandmisel kui ka turvakontrollis.

Lennureis möödus kenasti. Laps pahandas mĂ”nel korral, aga ei midagi vĂ€ga hullu. MĂ”ned inimesed kĂŒll vahtisid iga kord, aga no mis teha 😃. Sel lennul ta ei maganud kordagi, sellesmĂ”ttes ei vedanud, aga saime hakkama ikka. LĂ”unaune tegi kodus Ă€ra enne lennujaama minekut, sellepĂ€rast ilmselt ei maganud lennukis ka.

Me olime oma turvatooliga jĂ€lle. Me saime tooli Ă€ra paigaldada ja lapse sisse panna ja siis tuldi ĂŒtlema, et ĂŒle 2a ei vĂ”i turvatoolis olla. Meil oli wtf, eelmine kord lendasime ka sellega, et miks nĂŒĂŒd siis jĂ€rsku ei vĂ”i. VĂ”tsime siis lapse vĂ€lja, ta lĂ€ks stressi sellest. Ta on harjunud oma istmega, autos ka ju toolis. Tema n-ö safe space. LĂ”puks keegi bossim cabin crew kĂ€is kuskilt raamatust vaatamas ja tuli vabandama, et ikka vĂ”ib sellega lennata đŸ„Č. Nad ajasid selle booster istmega sassi (ma ei tea, kuidas seda eesti keeles kutsutakse, aga see iste, mis vaid pepu alla kĂ€ib). Tollega ei vĂ”i, aga kui turvatoolil on 5 kinnituspunktiga rihm on, siis vĂ”ib.

Kui kohale jĂ”udsime, siis tuldi meile lennujaama jĂ€rgi ja viidi rendiautode juurde. VĂ”tsime Toyota Aygo. Korraks oli paanika kĂŒll, et kuidas need kohvrid kĂ”ik peale mahuvad 😃. Sel korral oli meil kaks suurt kohvrit, ĂŒks kĂ€sipagasikohver ja seljakott. Mahutasime kĂ”ik pagasi sinna extra mini autosse Ă€ra ja sĂ”itsime siis oma villasse. VĂ€ljas oli juba pime.

Poed enamuses pandi seal Ă”htul kell 21 juba kinni, niiet sĂŒĂŒa meil vĂ€ga kuskilt midagi osta ei olnud. Lastega ei hakanud nii hilja enam kuskile linna ka sĂ”itma, et otsida söögikohti. Õnneks majaomanik oli meile mingit sööki toonud sinna ja midagi oli meil endal ka kaasas. Lastele vĂ”tsime hommikuteks kaerahelbed kaasa ja tegime seal hommikuti putru. Meil oli ka tatar kaasa vĂ”etud, kuna ma ei tahtnud, et laps nĂ€dal aega seal ainult spagette vĂ”i friikaid sööks đŸ€Ł.

Reede – kohanemine

Reedene pĂ€ev möödus pigem vaikselt. Tutvusime ĂŒmbruskonnaga ja sĂ€ttisime end sisse.

Hommikul lĂ€ksime Rhodose linna, et kuskil hommikusööki sĂŒĂŒa, Starbucksis ja toidupoes kĂ€ia ja ma tahtsin maikasid ka osta. Liiga palav oli, mul olid ainult t-sĂ€rgid kaasas. Ma ĂŒldse pakkisin samad riided nagu kevadel Maltale, ei jĂ”udnud kohale, et mingi 10+ kraadi erinevust on đŸ€Ł. Rhodosel ootas meid ikka max suvi, terve nĂ€dala oli ca 30 kraadi, aga ĂŒllatuseks oli vahepeal ĂŒsna tuuline. Jakki ma sellegipoolest vajasin vaid ĂŒhe korra Ă”htul 21 paiku, kui vanalinnas jalutasime, pĂ€ike oli loojunud ja tuul tĂ”mbas.

SÔitsime Rhodose linnast tagasi meie maja poole.

LaupĂ€ev – liblikate org, Rhodose vanalinn

LaupÀeval hommikul lÀksime liblikate orgu (valley of butterflies). Kadri teadis rÀÀkida, et seal peaks olema palju liblikaid. Ta elas Rhodosel 13 aastat tagasi 4 kuud ja siis oli liblikaid palju olnud.

Hetkel oli liblikaid ikka vÀga vÀhe, niiet mingit elamust sellest otseselt ei saanud. Aga matkaraja mÔttes oli ikka tore. Isegi lapsed matkasid seal rÔÔmsalt. KÀrudega sinna ei saanud minna kahjuks. Need pidime vÀravasse jÀtma.

Laps tegi lĂ”unaune autos. Ma kĂ€isin sel ajal Starbucksis ja tĂ”in meile kohvi. Nautisime seda autos kuni laps magas. PĂ€rast kĂ€isime söömas. Restos oli lastenurk ka. Kutt mĂ€ngis terve aja seal ja pidime tema söögi kaasa vĂ”tma 😃. Mina sĂ”in Kreeka salatit. Mulle tĂ€itsa meeldis (v.a. oliivid, mida ma ĂŒldse ei söö, neid ei proovinudki). Kuuma ilmaga polnud ĂŒldse mingite rasvaste söökide jĂ€rgi isu.

Õhtul lĂ€ksime Rhodose vanalinna jalutama. Vanalinn oli ilus, ainuke miinus, et palju rahvast oli.

PĂŒhapĂ€ev – minu sĂŒnnipĂ€ev, Filerimos Cross, Rhodose linn

Minu sĂŒntar! Hommikul Ă€rkasin, siis Kadri oli hommikusöögi teinud meile, Ă”hupallid tĂ€is puhunud, kingi ja koogi orgunninud. đŸ„°

PĂ€rast sĂŒnna hommikusööki kĂ€isime Filerimos Crossi juures. Mulle meeldis see vaateplatvorm. TĂ€itsa mĂ€e otsas oli see, aga meie kodule ĂŒsna lĂ€hedal. Osad kĂ”ndisid jala sinna mĂ€e otsa selle kuumusega, tĂ€itsa hullud…

Vaade platvormilt

HĂ€sti tuuline oli. Kogu aeg tuli kĂŒbarat kinni hoida. Mis veel selle vaateplatvormi juures pĂ€ris Ă€ge oli – vabalt ringi askeldavad paabulinnud. Ma polnud enne nĂ€inud neid puu otsas chillimas ja karjumas 😃

Paabulinnud Filerimos Crossi juures

Ma vĂ€ga lĂ€hedale minna ei julgenud, osad turistid kĂŒll ajasid neid taga ja ĂŒritasid sulgesid sabast kĂ€tte saada…

Lapsele ka meeldis seal, iga natukese aja tagant lÔbustasid teda lennukite ÔhkutÔusud ja maandumised.

Lapse une ajal olime kodus ja Ôhtul lÀksime mingisse kohta, kust nÀgime vaadet Rhodose linnale. Megailus oli.

Vaade Rhodose linnale
TĂŒrgi paistab

SeejĂ€rel kĂ€isime minu sĂŒntarit tĂ€histamas Peskesi restoranis. TĂ€itsa maitsvad söögid olid. TripAdvisoris oli sellel kohal hea tagasiside.

EsmaspĂ€ev – vĂ€ljasĂ”it Lindosesse ja Faliraki rand

EsmaspĂ€eval tegime vĂ€ljasĂ”idu Lindosesse. Ca 1h sĂ”itu meie elukohast. Startisime kell 9 ja jĂ”udsime kohale kell 10. Oleks pidanud isegi varem liikuma hakkama, aga no lastega ei jaksa kell 6 Ă€rgata, et 7 startida. Kahjuks lĂ€ks kiiresti Ă”ues kuumaks ja rahvamassid olid ka juba kohal.

Vaade Lindose linnale

Lindos on vĂ€ike valge linn, millel on akropol mĂ€e otsas. Lapsega oli pĂ€ris jura sinna minna, sest sinna pÀÀses mööda treppe, kĂ€ru oli vaja kaasas tassida. Me lĂ€ksime akropoli juurde Ă€ra, aga tippu ei jaksanud enam minna, kuumus sai meist jagu. SĂ”brad meil kĂ€isid ja nĂ€itasid pilte, vaated olid muidugi ilusad. Aga kĂ”rghooajal tasuks varuda palju kannatust – nii kuum Ă”ues, kogu aeg higistad, pikk piletisaba ja siis veel laps ja tema asjad kaasas. Pilet oli 12€ nĂ€gu.

Vaated akropoli tipust (tnx piltide eest, Kadri!)

PÀrast akropolis kÀiku otsisime söögikoha ja istusime Lindos restorani katuseterrassil.

Tagasiteel koju peatusime Faliraki rannas. Liiv oli selline tume, ĂŒsna suure teraga ja vĂ€ga kuum. Lamamistoolid 2 tk koos varjuga maksid 12€. Meil laps vetteminekust vĂ€ga vaimustunud ei olnud, mĂ€ngisime enamuse ajast varju all. Otsustasime siis, et rohkem randa ei viitsi minna. TĂŒĂŒtu see liiv varvaste vahel 😃, nii palav ja nagunii lapsega pĂ€ev otsa rannas ei ole.

Muidu randadest paljud on kivised, liivaseid vist vĂ€hem, aga sĂ”branna soovitas liivarandadest kĂŒlastada Afandou, Traganou ja Faliraki randu. Üks teine sĂ”branna ĂŒtles, et talle meeldis Kremasti rand ka. Kremasti on kivine, seega lastega vĂ€ga mugav ei ole.

EsmaspĂ€ev oli kĂ”ige intensiivsem pĂ€ev terve reisi jooksul. Õhtuks olime pĂ€ris vĂ€sinud. Saime ĂŒsna hĂ€sti aru, miks kohalikud 14-17 siestat teevad 😃 – lihtsalt niiiii palav on.

TeisipĂ€ev – Koskinou kĂŒla ja Rhodose vanalinn

TeisipĂ€eval hakkas vaikselt kohale jĂ”udma, et reis saab varsti lĂ€bi. Kuidagi nii raske on selle nĂ€dalase reisimisega – alguses veidi vaja kohanemiseks aega ja kui kĂ”ik juba sujub, siis on aeg koju minna 😃.

Hommikul kĂ€isime vĂ€ikses kĂŒlas nimega Koskinou jalutamas, pilte tegemas ja söömas. Tutvusime rohkem Rhodose kohaliku eluga, see pigem vĂ€hem turistikas koht. Vanalinna osa oli seal kĂŒll pĂ€ris ilus ja vĂ€rviline.

Onu kuulis laste nuttu ja tuli vaatama, mis toimub. Ta vist on harjunud sellega, et tema Ă€geda majakese ĂŒmber turistid tiirlevad.

Õhtul kĂ€isime Rhodose vanalinnas söömas ja jalutamas.

KolmapÀev

KÀisime uuesti Rhodose linnas, vÔtsime Starbucksist kohvi, jalutasime ja ma kÀisin postkontoris.

PĂ€rast lapse lĂ”unaund kĂ€isime bassus sulistamas, seejĂ€rel lĂ”unasöögil ja sĂ”ime jÀÀtist vĂ€ga roosas kohas 😃.

LĂ”unasöögiks vĂ”tsime pita gyrost, mis on ĂŒks populaarsetest kohalikest söökidest. Sisuliselt on see pita leib rulli keeratud, kuhu vahele on pandud vĂ€rsket, liha ja kastmeks on tsatsiki. Enamikes kohtades kĂŒsiti, et kas tahate friikaid kĂ”rvale vĂ”i sisse. Mulle pigem oli vÔÔras sĂŒĂŒa friikaid n-ö wrapi sees 😃. Nokkisin vĂ€lja ja panin eraldi taldrikule.

Magustoiduks oli jÀÀtis ĂŒliroosast kohvikust. JÀÀtis oli hea ja kohvik oli nunnu. Osad isegi ei ostnud jÀÀtist, pildistasid lihtsalt niisama 😃. Mu jÀÀtisekohviku date pidas end ka ĂŒsna viisakalt ĂŒleval đŸ€Ł.

NeljapÀev

Viimane pĂ€ev oli meil ka tĂ€itsa pikk pĂ€ev, kuna saime alles kell 18 lahkuda. Tegelikult oleks meil veel olnud terve pĂ€ev, et midagi teha, aga me otsustasime puhata niisama. SĂ”brad kĂ€isid autoga ringi sĂ”itmas ja kĂŒlastasid Kritinia lossi. Me pakkisime, koristasime, tegime sĂŒĂŒa, kĂ€isime bassus ja vedelesime niisama.

Kuidagi tundsin, et ringi vaadata saarel oleks veel tahtnud, just lĂ”unaosas ka. Meil muidu oli ĂŒsna aktiivne puhkus ja lebotamise pĂ€evi oleks veel paari tĂŒkki juurde vaja olnud. Niiet reis oleks vĂ”inud natukene pikem olla 😃.

Tagasilend lĂ€ks meil Ă”htul kell 21.20. Lapsed olid lennujaamas oodates juba ĂŒsna vĂ€sinud. Meie pĂ”nn passis lennukis kuskil 1h ĂŒleval ja pĂ€rast seda kuni maandumiseni magas. MĂ”tlesime, et kui keset ööd Ă€rkab, siis kindlasti max kuri, aga ta pidas vĂ€ga hĂ€sti vastu.

Selline see meie reisikene seekord sai.

Meie reisiseltskond lehvitab!

Kahju, et nii ruttu otsa sai, aga muretsemiseks pole pĂ”hjust – kahe nĂ€dala pĂ€rast kihutan uuesti Kreekasse đŸ€Ł!