Malta

Kirjutasin juba pealkirjaks “Lapse esimene reis” ja kustutasin sama kiiresti selle ära, sest hell no, see on minu esimene reis pärast pikka pausi ja ma ei lase lapsel seda postitust üle võtta 😃. Vahepeal tundus niigi, et selle blogi ja minu Insta peaks muutma tema nimeliseks 😃.

Mõtlesin seekord kohe pärast reisi postituse ära teha, siis on muljed veel värsked.

Tahaks reisile…

Ma olen juba päris tükk aega tahtnud lõpuks kuskile minna. Minu viimasest reisist on möödas juba 3 aastat. Kui ma veel beebiootel olin, siis ma mõtlesin küll, et see vahe ei tule nii pikk, kuna paljud ju reisivad lastega. Küll aga ei teadnud ma siis, et pandeemia tuleb. Niiet eks me olime selle koroona aja rohkem ettevaatlikumad ka kui võib-olla mõned teised pered 😊.

Kuskil 2021 detsembris ma hakkasin tõsisemalt mõtlema, et nüüd oleks vaja väikest keskkonnavahetust. Tundsin end kuidagi kodus väga lukus ja kehvemaks läks see siis ka, kui poisi hoiust mõneks kuuks eemale võtsin, et koroona ohtu vähendada. Esialgne plaan oli minna Dubaisse, aga kuna me ei olnud lapsega koos enne reisinud ning see kogu reisiaeg oleks tulnud üsna pikk ca 10h kokku, siis lõpuks ikkagi Dubai jätsime esialgu välja. Tahtsime enne katsetada kuskile lähemale.

Tekkis idee, et teeme reisi Maltale veebruaris. Siis poleks küll väga soe olnud (low-high vastavalt 9-16 kraadi), aga no õhemalt oleks saanud riides olla kui meil Eestis. Ma ei mäletagi, mis põhjusel veebruaris me ei läinud, igatahes märtsis otsustasime, et lähme. Ostsin juba lennupiletid ära ja siis jäime haigeks ja ei saanudki minna. Õnneks meil olid ostetud vaid lennupiletid, tegime selles osas kindlustusjuhtumi. Algselt pidime minema 24-30.03. Kui saime terveks, siis ostsin uued lennupiletid aprilliks. Hind oli siis juba kahjuks kallim, tõenäoliselt sellest, et hooaeg vaikselt algab. Kolme inimese lennupiletid Maltale edasi-tagasi koos 10 kg käsipagasikottidega ja rohkema jalaruumi istmetega maksid märtsis 480 eurot ja aprillis 680 eurot.

Lennud

Ryanair lendab paar korda nädalas Maltale otse. Veebruaris ja märtsis lendas minu arust korra nädalas, nüüd kui hooaeg lähemal, siis hetkel on 2x nädalas. Otselend 4h Tallinnast. Tundus nagu päris hea võimalus katsetada, kuidas lapsele kogu see reisivärk sobib.

Lendamine väikese lapsega

Ma teadsin, et see saab raske olema, aga ma ei teadnud, et nii tüütu 😃. Ta on praegu ikkagi sellises vanuses juba, et tahab tegevust ja see “kohutava kahese” iga on ka käes. Ehk kui oma tahtmist ei saa, siis läheb max närvi.

Lennujaamas oli teda lihtsam lõbustada, seal oli laste mängukas, kaladega akvaarium, päris autod keset tuba jne 😃. Sai ringi lasta palju tahtis. Kusjuures meie laps on pigem tagasihoidlik, ta ise eriti üksi kuskile suvalises suunas ei jookse. Võib-olla meil selle võrra isegi lihtsam. Ägestus ta mõnel korral, siis kui oli rahvarohkem ja sagimist palju, nt turvakontrollis, pealeminekul ja alguses, kui lennukisse läksime. Õnneks saime maha rahustatud ja väga hull ei olnud. Keegi meid väga ei vahtinud ka. Ja lastega peresid olid päääris palju.

Õhkutõusu magas ta maha, ilmselt kõik uued emotsioonid väsitasid piisavalt. Lennukis magas kuskil 1h, 3h pidime lõbustama. Meil olid kaasas erinevad snäkid, 12h Peppa eestikeelseid multikaid, 6 väikest autot ja väike raamat 😃. Sellest piisas. Iga natukese aja tagant jälle vahetasime jälle tegevusi. Mugav oli see, et me ostsime lennuki ette otsa piletid, maksime juurde selle eest, et saaks rohkema jalaruumiga. Ryanairi puhul on päris tobe, et iga liigutus maksab, aga no mis sa teed 😃.

Pagas

Ryanairi pagasipoliitika on ka muutunud võrreldes selle ajaga, kui mina viimati lendasin. Nüüd on basic tasu sees vaid väike seljakott (25x20x40cm mõõdud), kui tahta käsipagasikohvrit võtta, siis see tuleb eraldi juurde osta. Selle mõõdud 55x20x40. Me võtsimegi lõpuks selle paketi, kus olid käsipagasikohvrid ka juures. Kui oleks kahekesi tulnud, siis ilmselt oleksime hakkama saanud ka kumbki oma seljakotiga, kuid lapsega koos pigem ei 😃. Lapse käru ja turvatool olid tasuta.

Ma isegi ei tea, kuidas hinna suhtes oleks olnud, aga praegu tagantjärele mõtlen, et oleks pidanud ostma ühe suure äraantava kohvri ja siis need basic tasuga piletid. Meil tuli 2 seljakotti ja 3 käsipagasikohvrit. Lisaks veel lapse käru ja turvatool 😃. Manti, mida tassida ja lohistada ikka sitaks palju. Mõtlesime, et oh mugav käsipagasiga, ei pea kuskil kotti ootama jne, saame kohe ära minna. Tegelikult oleks mugavam olnud kotti oodata, kui igal pool neid oma kotte tassida 😃.

Lapse käru ja turvatool

Kuigi ma olen väga meie Cybex Priami usku, siis reisile minekuks oli see ikkagi pisut suur. Ostsin soodukate ajal Easywalker Mini Snapi. Täitsa ok käru on, ainult seljatoe kallet tahaks rohkem muuta, kui vaid üks püstine ja üks lamav asend.

Turvatooliks ostsin Maxi-Cosi Nomadi. See on üsna kompaktne, mahtus Easywalkeri pakisahtlisse, kaalub 4kg. Kasutasime seda nii lennukis kui taksodes.

Aga ok, aitab nüüd sellest niisama lobast. Lähme sihtkoha juurde ka lõpuks.

Malta

Sellest saite vist nüüdseks juba aru, miks ma selle sihtkoha valisin. Soojem kui meil ja suhteliselt lähedal 😃. Rohkem raketiteadust siin seekord ei olnudki. Ja noh, kuna ma polnud käinud ka, siis tundus põnev.

Malta on saareriik. Inimesi on wikipedia andmetel üle 500 000. Maad siin sellise arvu inimeste kohta eriti ei ole, kõigest 316 km2. Võrdluseks Eesti on 45 339 km2 ja Hiiumaa 989 km2 😃. Siin on üsna kivine ja kohalik vibe on selline tüüpiline lõunamaa moodi. Palju inimesi ja sagimine, aga muidu chill puhkamiseks. Hinnatase on enamvähem nagu meil Eestis. Isegi Bolt ja Wolt siin esindatud 😃.

Valletta on pealinn. Meie peatusme St Juliansi piirkonnas.

Malta kaart. Pilt Google Maps-ist.

Ma teadsin juba eelnevalt, kus piirkonnas ma saarel peatuda tahaksin, otsisin sinna korterit, aga lõpuks see, mida ma tahtsin, oli juba võetud. Mu mees tahtis kogu aeg hotelli minna, niiet andsin lõpuks järgi. Kuigi minu arvates oleks tulnud palju soodsam ja lapsega toitlustus kohati mugavam, kui oleks korteri võtnud. Tahtsin ööbimist St Juliansi Spinola Bay-le, aga peatusime Portomaso sadama juures. See on kohe Spinola Bay üleval, kui kaarti vaadata.

St Julians lähemalt. Pilt Google Maps-ist.

Sel korral tulime reisile ilma reisikavata😂. Ennekuulmatu! Minu sisemine organiseerituse Helen oli hullumas, aga ma teadsin, et pole mõtet endale sel korral mingeid ootusi tekitada. Lapsega minek on midagi muud kui mu tavalised reisid ja peab olema rahul sellega, et üldse kodust välja saab. Naersime mehega, et puhkuseks me seda ei nimeta, sest seda see kohe kindlasti ei olnud 😂, aga nimetasime seda keskkonnavahetuseks. Ehk et kui saab sooja ilma ja veidigi jalutamas käidud, siis on kõik juba ok.

Kohti, kus ma oleksin tahtnud ringi sõita oli küll – Popeye village, Marsaxlokk linn, Valletta, Gozo saar, Blue Grotto, Blue Lagoon. Blue Lagooni paadikruiisiks on praegu minu jaoks natsa külm veel, seda suvel parem teha. Pole ka kindel, kas ma oleks üldse paadisõitu kannatanud. Mõtlesime alguses, et rendime siin auto, aga eiii, siin on roolid ikka väga valel pool, seega Bolti taksoga sõita on väga norm 😂.

Kokku olime reisil nädal aega, see läks ikka liiga ruttu. Ma isegi vaatasin, et ehk saame tagasilennu lükata pühapäeva asemel kolmapäevaks, aga kahjuks see lend oli väljamüüdud juba.

Ma võtsin ka kaamera kaasa, aga poleks pidanud. Vanasti mulle nii meeldis käia ja pildistada erinevaid kohti, see oli minu jaoks nagu selline mõnus tegevus, millega aega sisustada ja samas näeb kohalikku elu ka. Laps oli chill, kui me ringi liikusime. Nii kui käru peatus, siis ta muutus rahutuks ja ega pildistamiseks eriti mahti ei olnud. Sain telefoniga ikka mõned klõpsud teha, selles mõttes sisendasin endale, et seekord oli nii ja ei maksa pettunud olla. Kaamera pilte sai väga vähe, seega oli üsna mõttetu seda kaasa vedada.

Mis me Maltal tegime?

Pühapäeval (17.04) kohaliku aja järgi ca 16 maandusime. Kuskil enne 17 olime hotellis, taksoga sõitis umbes 30 minutit hotelli. Käisime söömas ja kohanesime niisama, väga midagi ei teinudki.

Meil päevad olid tegelikult korralikult hakitud, kuna laps magas kuskil 12-15 vahemikus. Hommikuti kohad tehakse 10 lahti, et ega väga enne lõunaund kuskile sõita ei jõuagi, enamus tegevusi tuli planeerida õhtusse. Ta pole päris tükk aega nüüd kärus maganud ka, ma ei viitsinud katsetama hakata, kas ta jääb. Kodus olles ta õues ei tahtnud eriti jääda, kui mingi sagin oli. Seega tundus endale mugavam, kui ta magab hotellis toas ära, on puhanud ja rõõmsas tujus 😃.

Esmaspäev

Hommikul tellisime Starbucksi hotelli (ja ka kõigil teistel reisipäevadel 😂🤪💶) , puhkasime niisama ja mees pidi ülikoolis veel loengu ka ära andma.

Pärastlõunal käisime Sliema piirkonnas The Point kaubanduskeskuses ja Zaras puuduolevaid asju ostmas ja jalutasime sealt tagasi.

Teisipäev

Hommikul olime basseini ääres, kuigi tuulega oli natuke jahe päevitada. Avastasime, et hotellist ei saa lapsele mänguasju liivas möllamiseks. Kuidagi nukker oli vaadata, et ta mängib tühja maasikate topsiga 😃 ning võtsime siis pärastlõunaks uue jalutuskäigu poodidesse, et osta talle ämber ja kühvel liivas möllamiseks.

Jalutuskäik läks pikemaks kui planeerisime, sest esimesest mänguasja poest ei saanud vajalikke asju. Rannamänguasjad pidid alles meie reisinädala jooksul jõudma, sest hooaeg veel pole peal. Teises poes ütles ka, et veel ei ole, aga kui ma oma kurva loo talle ära rääkisin, kuidas me oleme puhkusel ja kaheaastasel on kurb olla, siis käis kuskil taga laoruumis otsimas ja leidis sealt midagi 😃.

Spinola Bay

Kolmapäev

Hommikul olime õues nagu ikka, laps oli vähemalt paremini varustatud 😃. Pärastlõunal läksime mänguväljakuid otsima.

Neljapäev

Hommikul käisime hotelli sisebasseinis. Laps alguses kartis natuke, aga pärast ei tahtnud enam välja tulla 😃. Väga mõnus sisebassein oli seal.

Neljapäeval oli Maltal mingi kummaline ilm, liivatorm, isegi kohalikud olid hämmingus. Üks kohalik taksojuht teadis öelda, et muidu on kevad olnud alati selline soe ja mõnus, aga nüüd viimasel kolmel aastal on olnud hästi palju rohkem tuult ja pilviseid ilmasid. Me teadsime, et tuuline on, aga ei saanud aru, et nii tuuline ja otsustasime siis õhtul minna Popeye village-sse. Väga halb otsus oli, kuna see tuul oli ikka nii rets, et mütsid lendasid ja liiv hamba vahel. Kuna me olime kohale sõitnud juba, siis otsustasime, et vaatame ikka kaugelt ära selle, aga sisse ei hakka ilma tõttu minema, vaid lähme hoopis Malta National Aquarium-isse. Ma tegelikult isegi ei tea, kas seal külas oleks 2 aastasele mingit tegevust olnudki. Aga nagu näha, siis alati ei olegi kaheaastane süüdi, kui asjad ei lähe plaanipäraselt, hoopis ilm võib ka kõik pekki keerata. Akvaariumis oli ka poisil vaid korraks põnev, suhteliselt ruttu tegime seal tiiru peale ja tulime ära 😃.

Sellist ilmateadet pole Eestis kunagi näinud 😃.

Nagu piltidelt näha siis kogu taevas oli selline imelik kollane ja sombune. Ma pole kuidagi seda pilti töötlenud 😃. Ma Eestis harjunud ikka halli sombuse ilmaga, kollane oli minu jaoks midagi uut. Popeye village tundus muidu päris äge. See on küla, mis on spetsiaalselt 1980. aastal filmi võtete jaoks siia ehitatud. Nüüd siis turistikas.

Laps akvaariumis kalasid vaatamas.

Reede

Reedel oli täitsa super päevitamise ilm. Hommikul möllasime õues ja ma lõunaund ei jäänud ise valvama, olin hoopis õues ja muidugi põlesin ära. Aga see üksinda soojas ja värske õhus olla natuke aega, täitsa tavalise puhkuse tunne tuli korraks peale.

Pärastlõunal käisime Vallettas jalutamas. Sõitsime taksoga sinna ja seal kohapeal käisime ringi.

Laupäev

Laupäeval oli jälle super ilm. Otsustasime, et viimasel päeval kuskile ei sõida ja võtame lihtsalt mõnuledes seda viimast päeva. Laupäeval ma päevitada ei saanud, ainult varjus olin. Aga õnneks nägu ma suutsin kenasti see nädal aega varjus hoida, kuna mul näole ravi pooleli, siis sinna ei tohi ma päikest näidata vähemalt sügiseni. Nokamüts, SPF 50 ja meik ka SPF-iga aitas näo kenasti puutumata hoida.

Laps vaatamas täiskasvanute tsooni (Relaxation pool for adults) 😃.

Käisime veel jalutamas. Kes otsib ilusaid liivarandu, siis võite mujale reisile minna 😃. Mina seal ilusaid randasid ei näinud. Malta tundus igal pool ikka väga kivine.

Tagasilend

Tagasilennu pärast muretsesime isegi rohkem kui mineku pärast, sest see lendas välja hommikul kell 6.15. Meie äratus hotellis oli seega 3.30. Arvasime, et laps on kindlasti megapahur, sest keset ööd niimoodi ülesse ajada, aga polnudki kõige hullem. Paar korda natuke pahandas kõvema häälega, muidu oli suhteliselt väsinud ja vaikne. Lennukis magas 2 tundi, seega ülejäänud 2 tundi pidime lõbustusi otsima. Magas jälle õhkutõusu maha 😃.

Hilton Malta hotell

Hotell oli mõnus, söögid ja teenindus head, asukoht ka super. Tundsin seal end üsna mugavalt, mis tavaliselt minu puhul hotellides pigem ei ole tavaline. Läheks iga kell uuesti. Aga ütleme ausalt, et sellise raha eest peabki rahule jääma 😃!

Kokkuvõtvalt meie Malta reis …

Mulle meeldis Malta ja läheks uuesti tagasi küll. Äkki näiteks järgmisel kevadel pikemalt kui nädal. Malta tundus suhteliselt mõnus koht, kust kodukontorit teha. Eriti hea oli see ka, et sai Woltida ja Boltida 😃.

Portomaso

3 Comments

1. Liis
    May 14, 2022 / 23:44

Tere

Nii hea, et sellele blogi postitusele peale sattusin. Olen nädala pärast minemas samuti 2sega esimest korda reisile – Maltale – ja dilemma ees käru osas. Kindel on see, et mingi kergkäru peab vist kaasa võtma :).
    Kas turvatool oli pigem lennu jaoks või ka Maltal taksoga sõitmiseks? Plaanime isegi taksoga liikuda, aga ei tea, kas ja kuidas seal väikelapsega sõita saab. Kas Malta bolt taksod omavad turvatool?

• Helen
      Author
      May 15, 2022 / 12:24

Tere

Soovitan võtta käru jah, endal lihtsam.

Turvatool oli pigem Maltal taksoga sõitmiseks. Seal Boltis olid enamustel vaid need pepualused pehmendused. Taksojuhid olid üllatunud, et meil oma turvatool kaasas oli, paljud kasutavad neid pehmendusi, kuid minu laps sellega pole harjunud, ei püsiks seal ilmselt ja ma arvan, et ta on kaalu/pikkuse mõttes veel liiga pisike ka, et nii kinnitatud olla autos.

Lennukis vaja ei ole turvatooli. Üle kahe aasta minu arust pidi nagunii ostma eraldi istme, aga ma pole kindel, kas õhkutõusul ja maandumisel peab olema vanema süles või mitte.

Head reisi!

• Liis
        May 15, 2022 / 12:55

Aitäh lisakommentaaride eest, oli abiks 🙂