Kopenhaagen 2024

Lugesin enne selle postituse kirjutama asumist oma eelmisi Kopenhaageni käikude postitusi. Pääris naljakas oli kui aus olla 😃. Kusjuures Kopenhaageni reisi postitused olid selle blogi kõige esmased sissekanded aastal 2016. Ma olen enne käinud 2 korda Kopenhaagenis, see oli nüüd kolmas käik. Ja ma ütlen ausalt, et ma ei läinud kolmandat korda Kopenhaagenisse sellepärast, et mulle nii meeldiks seal, vaid mu sõbranna Marie elab seal ja tahtsin talle külla minna. Viimati käisin 2017 ja tema pere on pärast seda kolinud. Seega viimasest külaskäigust oli juba liiga pikalt möödas ja tuli ka nende uus kodukant üle vaadata.

Lennupiletid ostsin 2023 sügisel Airbalticu sooduskampaania ajal. Saime kolmele edasi-tagasi piletid 170 euroga, mis on minu arvates väga hea diil.

Laupäev

01.06 lendasime ja tagasi 04.06. Laupäeval lend väljus suhteliselt mõnusal ajal, 16 paiku. Saime rahulikult hommikul toimetada ja pakkida. Võtsin seekord natuke chillimalt ka seda pakkimist, panimegi asjad samal hommikul kokku. Arvestades milline overthinker ma olen, siis samal hommikul pakkida on juba korralik eneseületus minu poolt 😃.

Lennujaamast otsustasime Marie juurde ühistranspordiga reisida, kuna laps polnud kunagi rongiga sõita saanud. Sõitsime rongiga lennujaamast Centralisse ja sealt edasi 7A bussiga Marie kodu juurde. Kusjuures suutsime minna valele poole sõitva 7A bussi peale, aga õnneks ma märkasin seda piisavalt ruttu, saime maha tulla ja ületee teises suunas sõitva bussi peale minna. Väike seiklus oli ikka ka. Pärast muidugi vandusin, et miks me taksoga ei läinud 😃.

Esimesel õhtul me väga midagi ei teinud. Käisime mänguväljakul ja Marie&Kevin grillisid meile.

Pühapäev

Teisel päeval käisime loomaaias ja ühes kaubanduskeskuses söömas ka. Väga chill päev, kõndisime palju.

Loomaaiad mulle üldiselt ei meeldi. Mulle ei meeldi see mõte, et nad on seal kitsal alal selle jaoks, et inimesed neid passida saaksid. Kopenhaageni loomaaed oli minu arvates päris kallis ka – kolmele piletid 90 eurot.

Ma ikka imestan, kuidas see rattakultuur seal nii hästi toimib. Kõik sõidavad, rattaid megapalju, igal pool on rattateed. Mitu korda arvasin pärast sõidutee ületamist, et nüüd olen kõnniteel, aga tegelt seisin keset rattateed 😃.

Arhitektuur on seal ka päris kena. Majad on huvitavad ja moodustavad kena terviku. Kanalid majade ümber muudavad ka linnapildi põnevamaks, Nordic Veneetsia.

Esmaspäev

Kolmandal päeval käisime paadiga sõitmas, mis mu lapse jaoks oli elamus. Marie oli töölt puhkusepäeva võtnud ja tema suurem poiss oli ka lasteaiast kodus. Siis poisid said omavahel möllata.

Käisime Nyhavnis jalutamas ja pärast seda läksime Tivolisse. Seal ühelgi karussellil ei käinud, kõndisime niisama ringi, käisime mänguväljakul ja söömas ka. Kui eelmised kaks päeva oli megasoe, siis see esmaspäev oli väääga tuuline ja mul polnud sellise ilma jaoks riideid kaasas. Päris külm oli.

Õhtul käisime veel mingi kooli mänguväljakul ja kuigi ma sain Marie jope, siis ikkagi oli külm ja me läksime suhteliselt ruttu koju. Kool ise oli päris ägeda kontseptsiooniga, igal korrusel oli oma õueala, kus olid erinevad mängualad.

Ja siis jäin haigeks ka. Tõenäoliselt sain mingi jura lennujaamast, lennukist või ühistranspordist. Sest ajaliselt tundus täpselt selline paras peiteaeg olevat. Õnneks teised pääsesid.

Teisipäev

Ja oligi aeg koju minna. Päeval me midagi ei teinud, kuna mina tundsin end kehvasti ja Mariel oli tööpäev ka. Lend läks õhtul 17 paiku.

Kokkuvõtteks

• Tore oli Mariet ja tema kodu/igapäevaelu näha.
  • Nende kodu on päris ägedas naabruskonnas.
  • 2 päeva oli seal mõnus suvi, ülejäänud aeg ikka tuuline sügis 😃.

Väike video ka reisist, mille ma Instagrami postitasin.