Pulmareis – Maldiivid

Lõpuks olen jõudnud kirjutama oma viimast pulmareisi teemalist postitust – MALDIIVID.

Kellel eelmised pulmateemalised postitused lugemata, siis need asuvad siin: abiellumine, El Nido, Boracay.

Maldiividest

Maldiivid on üsna eksootiline sihtkoht ja väga populaarne just abiellumisega seoses. Saari, mille vahel valida, on väga palju, seega esialgu, kui ütled, et tahad minna Maldiividele, siis ei kujuta ettegi, et Maldiivide kogemusi võib olla väga palju erinevaid.

Maldiividel on 26 atolli (just googeldades sain teada, et atoll on ka eesti keeles atoll 😃), saari mitu tuhat (millest järjest rohkem on vee alla kadumas), 2017. aasta andmetel kuskil 430 000 inimest, usk islam.

Maldiive tuntakse eelkõige luksuskuurortide ja helesinise vee tõttu. Pean tunnistama, et vesi oli tõesti ilus. Ilusam kui Tais või Filipiinidel. Maldiividel saab ka käia tunduvalt odavamalt, kui peatuda kohalike elanike saartel, mitte sellisel saarel, kus ongi ainult üks kuurort. Nii palju, kui mina tegin uurimustööd, siis mulle tundus mõttetu minna kohalike saartele. Seal on päris karmid seadused seoses islamiga, isegi turistina avalikus rannas naine bikiinides olla ei tohi. Kõige popim kohalike saar, kus turistidena käiakse, on vist Maafushi. Hotellide hinnad olid seal igatahes üsna soodsad. Tol hetkel, kui me uurisime, siis käis seal hull ehitus ka, pmst kogu aja lärm ja tolmune (vaatasime Youtubest teiste hiljuti tehtud reisivideosid).

Pärast natuke uurimist sai selgeks, et kui kuurorti minna ei jaksa, siis pigem pole mõtet Maldiividele minnagi. Parem variant on leida mingi muu ilus koht nt Aasiast, kus saab samamoodi rannas olla, helesinist vett nautida ja kohalikus kultuuriruumis end hästi tunda.

Õnneks me ikkagi leidsime endale sobiva koha ning sain oma unistuse teoks teha. Meie hotelliks oli Kandima Maldives.

Reis Maldiividele

Maldiividele saamine kõige mugavam ei olnud. Eestist minnes oleks reis olnud ilmselgelt mugavam. Me pidime Manilast lendama Kuala Lumpurisse ning sealt Malesse. Males asub Maldiivide rahvusvaheline lennujaam. Seal tuldi meile hotellist kenasti vastu, anti järgmise lennu piletid kätte. Pidime veidi aega parajaks tegema, et Manta Air lennule saada. Manta Airiga lendasime kohalikule saarele – Kudahuvadhoo. Kohalik lennujaam oli üliväike, seal polnud isegi ühtegi poodi, kust vett või snäkki osta. Kohalikku lennujaama tuldi vastu bussiga ja kogu kamp, kes meie hotelli tahtsid, viidi bussiga sadamasse. Edasi sõitsime paatidega ca 20 minutit juba meie hotelli saarele.

Oleksime saanud kohaliku lennu + paadisõidu asemel ka vesilennukiga otse meie saarele, aga see oli oluliselt kallim, seega otsustasime kohalik lend + paadisõidu kasuks. Üldse kogu see transport oleks võinud juba toa hinna sees olla, siis oleks see summa vähem tajutavam olnud ja ei mõjuks eraldi nii suure väljaminekuna.

Kaartidelt siis näha, kus asus Kandima saar.

Kandima Maldives

Tervel saarel ei olnudki muud kui ainult meie kuurort. Saar ise on 3km pikkune, kuid suhteliselt kitsas. Kusjuures, saarel sai väga mugavalt ringi liikuda – seal oli oma “bussiliin”.

Saarel oli erinevaid tubasid, restorane, basseine, tegevusi, mida oma aja jooksul seal teha. Hinnad olid päris kallid, eriti just restoranides (3-käiguline õhtusöök ca 300 dollarit) ja erinevatel tegevustel (nt jeti sõit 30 min 200 dollarit). Rattarent oli odav (5 dollarit päev). Kui Maldiive planeerida, siis soovitan kindlasti võtta vähemalt half-board (hommiku- ja õhtusöök hinnas). Eraldi söömine restodes oleks palju kallimaks läinud. Lõunasööki me kogu aeg ei tahtnudki, kui väljas 32 kraadi ja hommikusöök hiline, siis ega eriti isu keset päeva ei ole.

Me ööbisime kahes erinevas majakeses. Tegelikult variante oli veelgi, aga valisime lemmikumad välja, kuna tahtsime kogeda nii rannas kui ka veekohal majakeses ööbimist.

Mitmed pildid on tehtud drooniga. Drooni lennutamine ametlikult ei ole sellel saarel lubatud. Mõned klõpsud siiski tegime hästi varahommikul ja hiljem oma Aqua Villa juures küsisime naabritelt luba. Peamine on, et keegi kaebama ei läheks. Ilmselt oli madalhooajal vähem rahvast ka ja seetõttu oli veidi lihtsam.

Beach Studio

Esimesena ööbisime rannal olevas stuudiokorteris. Meie korter oli paremal pool esimesel korrusel.

Mulle väga see Beach Studio meeldis. Seal oli mõnus päevitada ja otse terrassilt vette minna. Tuba oli üks soodsamatest saarel ja ülimõnus kogemus oleks olnud, kui oleks ka terve reisi ainult seal ööbinud. Tuba oli mõnusalt suur ka. Teise korruse kortereid nimetati Sky Studio, need kõige odavamad, aga sealt ei olnud nii hea pääs randa.

Aqua Villa with jacuzzi

Algselt me valisime Pool Villa, aga mingi hetk saime aru, et see on teisel pool saart ja sealt ei saa majakesest vette minna, siis otsustasime ümber vahetada. Kuigi Pool Villa oli kallim kui Aqua Villa. Kui kohale jõudsime ja saarel tiiru peale tegime, siis ma olin lihtsalt väga õnnelik, sest Pool Villa saare poole rand oli suhteliselt kole 😫. Seal poolel saart oli töötajate majutuskompleks ka.

Kui Beach Studio kogemus oli juba äge, siis see Aqua Villa on mega. Piisab olla kasvõi ühe öö, meie olime kaks.

Majake oli suurem kui Beach Studio, aga sisustuselt sarnane, v.a. siis mullivann ja vannituba ulme vaatega. Miinus oli see, et majad olid väga lähestikku, õnneks meil naabreid polnud. Lisaks oli siin hea, et sääski ei olnud üldse erinevalt ranna aladest. Beach studio juures oli veel enamvähem, aga osad teised rannaäärsed ööbimiskohad (eriti privaatse basseiniga) olid tüütuid olevusi täis.

Muud hotellialad

Snorgeldamise koht. Siia toodi 3x päevas paadiga. Ka äge koht, kuigi snorgeldamiseks on palju ilusamaid kohti. Veealune elu oli üsna välja surnud, korallid olid praktiliselt kõik valged, kalu ka väga palju polnud.

Nüüd muudest tegevustest ka pilte vahele. Ujumine, rattasõidud, jalutuskäigud, päikeseloojangud. Oeh, tahaks tagasi!

Pildistamine

Maldiividel soovisime teha pulmapilte mälestuseks, kuna Eestis ühtegi õue pilti teha ei saanud, sest ilm oli nii halb. Alguses mõtlesime, et teeme ise statiivi ja puldiga, aga lõpuks otsustasime ikkagi fotograafi kasuks, kuna ei viitsinud jamada. Üldiselt soovitatakse ette broneerida aegu, aga me seda ei teinud. Kuna olime madalhooajal, siis tegelikult ei olnud selleks vajadust. Aga see tarkus selgus juba kohapeal 😃

Pildistamine oli jube kogemus, nii kuumas nii paksude riietega. Jõhker higistamine oli 😃. Üsna tüütu oli neid riideid terve reisi kaasas vedada, aga praegu pilte oma elutoa seinal vaadates on hea meel, et ikkagi tegime.

Pildistamine ei maksnud meile midagi – 30 minutit oli tasuta. Ausalt öeldes, ega seal kuumaga rohkem ei jaksakski. Pärast pildid maksid. Võtsime 30 pilti, ma ei mäleta täpselt, vist oli 150 eurot mälupulgal. Kuna oli madalhooaeg, siis tädi pakkus meile isegi 45 pilti sama raha eest. Eks võtsime ikka, aga ausalt öeldes, need fotograafi tehtud pildid nii head nüüd ei olnud, pidime 45 pildi väljavalimiseks pingutama 😃 Kuidagi kompa oli paigast ära paljudel piltidel.

Kokkuvõtteks …

Mulle Maldiivid meeldisid väga. Kas läheksin kunagi uuesti? Jah, kindlasti. Hinnaklassi poolest ei ole see selline reis, kus ma iga aasta käiksin (sest selle raha eest saab konkreetselt mitu muud reisi 😃). Aga kindlasti võimalusel külastaksin mõnda muud Maldiivide saart või isegi mõne aasta möödudes võiksin uuesti ka Kandimat külastada. Äkki näiteks mõnel pulma-aastapäeval.

❤❤❤

Mina pärast 3 nädalast päevitamist kodus oma veel paistvate kõhulihastega (neid mul enam pole 😫).