Rooma reis 🇼đŸ‡č

Rooma mineku plaan tekkis ei kuskilt. Kui ma lennupileteid ostsin, siis ma isegi ei otsinud pileteid Rooma. Polnud mingit plaani isegi minna sinna! Ma ostsin piletid 2023 sĂŒgisel Airbalticu kampaania ajal ja ostsin need ainult sellepĂ€rast, et need olid odavad 😃. See kĂ”lab natuke imelikult, eks? 😃 Odavad piletid, Itaalias hea pitsa ja pasta. Juba tundub ideaalne suvepikendus ju 😃. Aga vĂ”tan teid nĂŒĂŒd meie lĂŒhikesele 5 pĂ€evasele linnapuhkusele kaasa.

Esimene pĂ€ev – 09.09

Lennud

Lendasime esmaspĂ€eval hommikul Rooma. KĂ”igepealt Tallinnast Riiga ja seejĂ€rel Riiast Rooma. Viimane lend oli pĂ€ris kole seekord. Terve tee raputas, mul lĂ€ks isegi sĂŒda pahaks. MĂ”tlesime mehega, et jĂ”uaks ainult tervelt kohale ja ausalt öeldes lĂ€ks reisimise isu ĂŒle sellise lennu peale. Roomas olid mitu pĂ€eva Ă€ikesetormi hoiatused ka. Meie ĂŒhtegi Ă€ikesetormi ei nĂ€inud.

Riia lennujaamas

PĂ€rast sellist lendu tekkis hirm tagasilennu ees ja mĂ”tlesin, et Ă€kki poleks pidanud veel uueks aastaks uusi lennupileteid Ă€ra ostma 😃 (tegin seda just paar pĂ€eva enne minekut). Äkki peaks ja vĂ”iks natuke rahunema reisimisest.

Lennud kolmele maksid 280 eurot edasi-tagasi, mis oli siis see, mille pĂ€rast me ĂŒldse Rooma lĂ€ksime 😃. Ma tegelikult olen Roomas enne kĂ€inud. See oli klassireis bussiga aastal 2009, seega ega ma tegelikult vĂ€ga palju sellest ei mĂ€letanud ka. Toona ma ju sellist reisiblogi veel ei pidanud.

Majutus

Ööbisime seekord korteris, kuna hotelli ei leidnud midagi vĂ€ga ilusat ja hea hinnaga. Ei raatsinud selle linnareisi peale vĂ€ga palju raha kulutada, kuna olin juba alustanud talvereisi kulutuste tegemisega.

Sellisel tÀnaval asusus meie korter

Korter oli okei, ei midagi erilist. Asus sellises vanemas majas. TaksosÔit lennujaamast korterisse maksis ca 60 euri, kui ma Ôigesti mÀletan. Lennujaam asus linnast veidi kaugemal. Kaardil on nÀha lennujaama (Fiumicino vasakul all) ja meie ööbimiskohta (punasega).

Me oma kottidega ei viitsinud hakata rongidega möllama ka. Tahtsime juba kohale ja sööma minna, kuna pĂ€eval sĂ”ime ainult kodust kaasavĂ”etud toitu. Taksojuht hakkas alguses sularaha nĂ”udma. Me ei saanud ĂŒldse aru, mis toimub. Tegelt tal oli kaardimakse ka olemas, aga vist tahtis lihtsalt kĂ”rvale panna selle raha vĂ”i maksudest hiilida đŸ„Č. Ei tea, aga saime lĂ”puks suure hĂ€da peale ikkagi kaardiga maksta. Aa ja selle peale, kui me panime lapsele oma turvatooli ka autosse, siis ta hakkas hĂ€daldama, et pole vaja ja kiire-kiire. Tegi seal nĂ€gusid ja ohkis, kui me ikkagi panime oma turvatooli. Mind ĂŒldse ei huvita, mida mingi ebaviisakas itaallane arvab sellest, kas minu laps peaks turvatoolis autos sĂ”itma vĂ”i mitte.

Alumisel kaardil on nĂ€ha punasega meie korteri tĂ€navat, Via Innocenzo XI. Kahjuks metrood seal vĂ€ga lĂ€hedal ei olnud ja metroopeatusesse saamine ei olnud ka jala kĂ”ige mugavam. LĂ”puks enamustel pĂ€evadel me kĂ€isime kogu tee jalgsi vaatamisvÀÀrsuste ja korteri vahet. Ühel hommikul sĂ”itsime taksoga, kui tahtsime varem linna saada, aga sellest juba hiljem. Kaardil nĂ€ha ka peamised vaatamisvÀÀrsused – Castel Sant’ Angelo, Pantheon, Fontana di Trevi, Colosseo ja Vatican City.

Ega me muud esimesel pĂ€eval vĂ€ga ei teinudki. JĂ”udsime kohaliku aja jĂ€rgi umbes kell 17 korterisse ja seejĂ€rel lĂ€ksime vĂ€lja sööma. Tellisime esimesel Ă”htul palju sĂŒĂŒa, kĂ”ht oli tĂŒhi. Pildil siis, mis me eelroaks sĂ”ime.

Teine pĂ€ev – 10.09

Hommikul lĂ€ksime metrooga linna. Sel hetkel me veel ei tajunud, et me tegelikult jaksame kĂ”ndida ka linna. Üks ots oli ca 4km.

Esimese peatusena kĂ€isime mulle kingitust ostmas. Ostsin endale kaelaketi. See poodlemine oli selles mĂ”ttes veider kogemus, et turvamehed seisid selja taga ja poemĂŒĂŒja ĂŒtles ostu peale ‘congratulations‘ nagu see oleks mingi suur asi, mille pĂ€rast Ă”nnitleda 😀. Aga olgu, see on mingi teine maailm ĂŒldse, mida mina sellisel kujul ei mĂ”ista.

Kui ostlemine sai tehtud, siis mĂ”tlesime, et kĂ€ime Trevi purskkaevu juures Ă€ra, kuna see oli seal lĂ€hedal. Sinna jĂ”udsime lĂ”unapaiku ja seal oli korralikult rahvast. Unistasin oma instagrammable Trevi purskkaevu pildist, aga sellest unistasid kĂ”ik need teised inimesed seal ka 😀. Niiet unistuseks see jĂ€igi. Kuidagi raske oli seal rahvamassis olla, eriti lapsekĂ€ruga ja kogu aeg tuli jĂ€lgida, et ega keegi midagi Ă€ra varastada ei taha. Saaki oli meil ju kĂŒllaga – kĂ€ekott, vĂ€rskelt ostetud kaelakett, kaamera, telefonid jms.

Edasi liikusime Pantheoni juurde lihtsalt niisama vaatama, sest see oli lĂ€hedal. Pileteid meil ostetud ei olnud. Saba oli pikk ja oodata ei viitsinud. Plaan minna sinna oli ikka, Ă€kki lapsel on pĂ”nev nĂ€ha maja, kus katuses on auk 😀.

PĂ€rast seda lĂ€ksime sööma. SĂ”ime salatit ja pitsat. Nagu ikka, salat alati ette sĂŒssaritele, kui see vĂ€hegi vĂ”imalik on.

PĂ€rastlĂ”unal oli ikkagi ĂŒsna palav, jalad olid meil ka juba pĂ€ris vĂ€sinud jalutamisest, aga otsustasime minna Colosseumi juurde jala. JalutuskĂ€ik sinna oli ka pĂ€ris huvitav, lĂ€ksime mööda erinevatest vĂ€ljakutest ja varemetest.

Aga Colosseumi juures oli ka palju rahvast. Sinna me sisse ei plaaninudki minna. Mina kunagi kÀisin ja teistele ei pakkunud eriti pinget.

Õhtul kĂ€isime korteri lĂ€hedal olevas toidupoes ja ostsime sööki. Õhtusöögi tegime korteris ise. Ostsime mitu kotti asju ja arve oli 60 euri. Ise mĂ”tlesime, et raudselt lĂ€heb 150 nagu Eestis, aga no kĂ”hutunde jĂ€rgi tundus toit seal kĂŒll oluliselt odavam. Ja te juba peaksite teadma, et ma igasugust toitu ei osta, seega selles ei saanud asi olla, et ma oleks mingit odavat saasta seal ostnud.

Õhtul ostsin mingi veebilehe kaudu Pantheoni piletid ka Ă€ra jĂ€rgmise pĂ€eva hommikuks. TĂ€iskasvanu pilet oli 15 euri nĂ€gu ja laps oli tasuta.

Kolmas pĂ€ev – 11.09

Kolmanda pĂ€eva hommikul pĂŒĂŒdsime veidi varem Ă€rgata ja hommikuks Trevi juurde minna. Aga see oli tĂ€iesti mĂ”ttetu ĂŒritus, sest me jĂ”udsime 8 lĂ€bi midagi sinna ja see oli ikka tĂ€iesti inimesi tĂ€is. Kui 5.30 minna, siis vĂ”ib-olla saaks seal mĂ”ne inimesega koos olla, mitte massidega. Last ei tahtnud mingi pildistamise pĂ€rast kell 5 ĂŒlesse ka ajada 😀. Ma tahtsin kĂŒll veidi varem minna kui 8, aga kuidagi ei Ă”nnestunud varem Ă€rgata.

Meil ei vedanud sellepĂ€rast ka, et seal oli tol hommikul mingi filmimine. Politsei oli enamuse purskkaevu ĂŒmbert kinni pannud. VĂ”ib-olla kui ĂŒritust poleks olnud, siis oleks visuaalselt tundunud, et seal oli vĂ€hem rahvast kui lĂ”unaajal, aga kuna nad olid kĂ”ik ĂŒhte nurka surutud, siis ikka oli see rahvamassi efekt ja vĂ€ga kitsas. Me kuidagi imbusime ikkagi sinna keelatud tsooni oma lapsekĂ€ruga, mis tegelikult oli turistide jaoks kinni pandud ja turvamehed/politsei korraldasid seal asju. Meid keegi Ă€ra ajama ei tulnud. Tegime oma kaks klĂ”psu ja lĂ€ksime sinna rahvamassidesse. Filmimine ise toimus otse purskkaevu ees.

Pean ĂŒtlema, et hommikul ei olnud seal see valgus ka nii ilus. Mulle lĂ”unaajal just meeldis see, et purskkaev oli nii ilusti valgustatud. VĂ”ib-olla varavalges oleks ok, aga 8 paiku oli pĂ€ike juba tekitanud varju sinna purskkaevu peale.

Edasi kiirustasime Pantheoni ja kohale jĂ”udes imestasime, et fast tracki piletil on ikka niiiiii pikk saba. Aga tegelikult see liikus kiiresti. Tavapiletitel oli lĂŒhem saba, aga nemad ei saanud kogu aeg sisse. Neid lasti harvem. Seega see fast tracki pilet oli igatahes mĂ”istlikum. Mul oli pilet ostetud ajavahemikuks 9-10. Me olime mingi 9 paiku seal ja umbes 9.15 saime sisse.

Kuna hommik oli nii intensiivne ja meie kumbki polnud veel söönud (ainult laps sÔi hommikust), siis otsustasime, et jalutame tagasi korterisse, kÀisime ökopoest lÀbi ja tegime rahuliku hommikusöögi.

Jalutasime ka Vaticanist mööda, sinna oli meil plaan jÀrgmisel pÀeval minna. KolmapÀeval suurt midagi rohkem ei teinudki, puhkasime natuke ja siis kÀisime veel jalutamas ja Ôhtusöögil.

NeljapĂ€ev – 12.09

NeljapĂ€ev oligi meil viimane tĂ€ispikk pĂ€ev Roomas. Selle olime mĂ”elnud Vatikani pĂ€evaks. Asus see meile ĂŒsna lĂ€hedal jalutamise mĂ”ttes ja hommikul vĂ”tsimegi tee sinna ette. JĂ€ime natuke vihma kĂ€tte. Eelmistel pĂ€evadel olime kogu aeg ainult pĂ€ikselist ilma saanud, seega vedas.

Vatikan on merepiirita linnriik, mis on vĂ€ikseima pindala ja elanike arvuga riik maailmas. Tegime mĂ”ned pildid, laps natuke pahandas, et nii igav ja siis mĂ”tlesime, et kas lĂ€hme basiilikasse sisse ka vĂ”i mitte. Otsustasime lĂ”puks, et lĂ€hme ja siis tuli suurde jĂ€rjekorda ennast seisma vĂ”tta koos teistega. Kokku olime umbes tund aega jĂ€rjekorras. Üks vanem onu isegi kukkus pikali ja oksendas jĂ€rjekorras. Ilmselt sai pĂ€ikesepiste. Sees oli muidugi ilus ja suurejooneline. Basiilikasse sissepÀÀs vist oli tasuta, aga seal oli pĂ€ris range turvakontroll, nagu lennujaamas. Kes tahtis kĂ”rgemale vaadet nautima minna, siis rooftop sissepÀÀs oli eraldi tasu eest ja eraldi jĂ€rjekorraga. Sinna me minna ei viitsinud, kuna jĂ€rjekord oleks jĂ€rgmine tund aega olnud ja tahtsime juba sĂŒĂŒa ka.

Eelroaks vĂ”tsime capreset ja pĂ”hiroogadeks pitsa ja pastad. Ma tavaliselt pastasid vĂ€ga ei telli, pigem harva, aga Itaalias mulle isegi meeldis. Hiljem kĂ€isime Pompis tiramisut söömas. Seal ootas meid positiivne ĂŒllatus laktoosivaba tiramisu nĂ€ol.

Laps tahtis nĂ€dal aega pastat sĂŒĂŒa restoranides. Selles mĂ”ttes muidugi positiivne, et vĂ€hemalt ei tahtnud friikartuleid, aga ma olin lihtsalt rahul, et me tegime ikkagi korralikud toidud (sellised, mida tema saab ka ilma piiranguteta sĂŒĂŒa) korteris. Korteri kĂ”rval oli meil mĂ”nus gelato koht ka.

Amariso

Reede – 13.09

Viimasest pĂ€evast midagi vĂ€ga rÀÀkida ei ole. Hommikul 10 pidime korterist Ă€ra minema. Tegime kuskil kohvikus aega parajaks ja siis juba takso peale, et sĂ”ita lennujaama. Ilm oli ka reedel vihmane, seega oli okei koju minna 😃. Tagasilend kulges ĂŒsna rahulikult. Aga ma tundsin esimest korda (ĂŒle aastate vĂ”i Ă€kki isegi ĂŒldse elus), et sel aastal tehtud 4 reisi on piisav ja et ma olen reisimisest vĂ€sinud. Ma ei tea, kas seda mĂ”jutas see ebameeldiv lend alguses, aga kuidagi vĂ€ga vĂ€sinud olin. MĂ”tlesin, et kas Ă€kki poleks pidanud talvereisiks pileteid ostma, aga siis tuletasin endale meelde, et mitu pikka pimedat kuud on ees, kĂŒll see tuhin jĂ”uab mul veel uuesti peale tulla.

KokkuvÔtteks

Rooma oli tĂ€itsa tore linnareisina. Saime palju jalutada ja restoranides Itaalia toitu nautida. Aga mul oli eriti hea meel, et jĂ€tkasime oma biohĂ€kkeri toitumist ja sĂ”ime ka palju ökotoitu. Olin ju arvanud, et lĂ€hme sinna ja nĂ€dal aega on suu ainult pitsat tĂ€is. Lapsel oli veidi igavam kui tavaliselt, sest basseini ju polnud, aga talle ka reis meeldis ja ĂŒtles pĂ€rast vanaemale ja vanaisale, et tore reis oli. Temaga koos on ĂŒldse tore kĂ€ia, sest ta on vĂ€ga rahulik – ei taidle palju ringi ja on kannatlik vĂ”rreldes paljude teiste temavanuste lastega.