Sünnipäeva nädal Pariisis

Ostsin piletid Pariisi juba jaanuaris, aga reisiplaani väga teha ei viitsinud. Kui reis juba lähedal oli, siis midagi ikka uurisin, aga minna reisile eriti ei tahtnudki. Mõtted juba kergelt kolimise ja sisustamise peal, Pariisi minek tundus olevat ebaoluline kogu selle suure elumuutuse kontekstis. Esimese maailma probleemid – ei taha reisile minna 😂

Ma tegelikult tahtsin ammu Pariisi minna, kuna polnud enne käinud, kuid alati on olnud mingid muud sihtkohad kuidagi põnevamad ja paremate pakkumistega. Lõpuks ikkagi otsustasin, et minu veerandsaja sünna puhul teeme selle Pariisi reisi ära.

Üldine jutt reisi kohta – piletid, ööbimine jm

Seekord sai linnareis planeeritud natuke pikemalt, koos lendudega nädal aega, et saaks chillimalt võtta ja ei peaks jooksma ühe vaatamisväärsuse juurest teise. Õnneks täpselt nii mõnusaks see puhkus kujuneski.

Ilm oli valdavalt hea, ei sadanud, aga nädalavahetuse paar päeva olid tuulised ja pidin pikkade riietega käima. Samas kolmapäeval ja esmaspäeval oli mega palav, 27 kraadi.

Pariisi lendasime Tallinnast läbi Kopenhaageni ja tagasi koju läbi Stockholmi. Charles de Gaulle lennujaamast sõitsime rongidega Pariisi (10€ nägu). Ööbimise võtsime Airbnb-st Arc de Triomphe lähedale ning see osutus väga heaks valikuks. Kiire ja lihtne oli metrooga igale poole sealt sõita. Odavaim oli osta 2 pakki (10 piletit pakis) metroopileteid. Nii kujunes ühe pilet hinnaks 1,5€. Seal olid olemas ka nädala piletid, kuid need kehtisid E-P, meie reis oli aga K-T-ni, seega ei tasunud ära. Kokku läks kahele inimesele nädala aja jooksul 2 pakki metroopileteid ja 4 lennujaama sõidupiletit.

Söömine oli restodes ja kohvikutes suhteliselt kallis, seega otsustasime, et mõned söögid teeme ise korteris. Selles mõttes oli isegi hea, et võtsime hotelli asemel Airbnb-st korteri. Hotellis saaks ise max kiirnuudleid teha 😂 . Võib-olla olin selle reisi ajal rahatundlikum ka maja ostu ja eesootava sisustamise pärast. Jaanuaris mul polnud veel halli aimugi, et sel aastal kolima hakkan. Poes olid muidu normaalsemad hinnad. Alkohol oli odavam kui Eestis.

Siin pildil kuulus Cafe de Flore. Kõik, mis pildil näha maksis 35€. Võikud ja salatid algasid kuskil 20€. Minu jaoks polnud midagi erilist, aga samas ma pole kohvi ega koogi inimene ka 😂 Andke pitsat parem.

Cafe de FloreCafe de Flore

Reisi esimene päev – Arc de Triomphe

Kuna esimene päev algas hommikul kell 5 ja tegime kaks lendu, et kohale jõuda, siis otsustasime, et võtame rahulikult ja passime niisama. Käisime poes, näksisime veits ja jõime siidrit.

Dinner in the apartment

Kuna Arc de Triomphe oli meile nii lähedal, siis otsustasime, et käime seal ka ikkagi juba esimesel õhtul ära.Välimuselt meenutab see natuke väravat, aga tegelikult püstitati revolutsioonisõdade auks.

Igal aastal külastab Arc de Triomphe’i poolteist miljonit inimest, aga ma ei imesta ka, sest vaade triumfikaare katuseterrassilt oli väga ilus. Jõhkralt palju inimesi oli kogunenud päikeseloojangu ajaks sinna, me otseselt ei planeerinud seda aega, aga kuidagi sattus jälle 😃 Ilmselt oli ka sellepärast nii palju inimesi sel kellaajal, et päikeseloojangu ajal süttivad Eiffeli tuled põlema. Ühel pildil on seda ka näha, kuidas vaikselt pannakse põlema. Lisaks valgustusele on sellel ka igal täistunnil alates päikeseloojumisest öösel kella 1 või 2-ni sädelemine 5 minutit. Seda me ära ei viitsinud oodata, kuna Arc de Triomphe pandi kell 23 kinni (ilmselt poleks jõudnudki siis 😃), aga otsustasime, et jätame selle mõneks teiseks õhtuks. Kõiki asju ei pea ka ju esimese õhtuga ära tegema-nägema. Arc de Triomphesse pilet alla 26a tasuta ja täiskasvanule 12€. Soovitan sinna minna. Järjekord ei olnud eriti hull, max 15 minutit ootasime piletisabas.

View from Arc de Triomphe

Lisaks katuseterrassile tegime jala tiiru ümber selle, et pildistamise kohti leida. Proovisime vist küll iga nurga pealt, üks pilt sai lõpuks päris hea. Kohati pidin keset liiklust isegi ronima 😃, aga õnneks need pildid ei olnudki nii head 😂

Posing in front of Arc de TriompheArc de Triomphe  Arc de Triomphe

Teine päev – Versailles’i loss

Pariisist sõitsime sinna mingi rongiga ja päris lossi ette ei saanud, pidi kõndima ka, aga raske leida ei olnud, kuna turiste suundus sinna teisigi. Ajaliselt vist kulus kuskil 1 tund, et sinna Pariisist kohale jõuda. Õnneks olime nii targad, et ostsime Versailles’isse piletid ära varasemalt netist. Saime oma valitud kellaajal kenasti väiksemasse järjekorda ja suhteliselt ruttu lossi sisse. Päris kahju oli neist, kes seal päev otsa lossi ees järjekorras pidid passima.

Versailles loss oli suursugune ja ilus nagu ikka. Prantslastel polnud vist rahaga midagi peale hakata, kui kunn Louis XIV seda ehitas ja sisustas. Kuna olen kunagi Peterburis Ermitaažis käinud, siis minu jaoks midagi samasse auku. Vabandust, kui nüüd kummalegi lossile üle- või alakohut teen 😂.

Kohapeal olles sai palju jalutatud ja kindlasti ei ole pointi tunnist visiiti sinna planeerida.

Versailles Hall of MirrorsVersailles Hall of Mirrors  Versailles War Room Versailles Hall of Mirrors VersaillesVersailles In front of Versailles In front of Versailles The gardens of Versailles The gardens of Versailles

Kolmas päev – Notre Dame

Notre Dame pileteid netist ette osta ei saanud. Uurisin eelmisel päeval veidi seda teemat netist ja leidsime DuckTheLine äppi, kust sai endale järjekorda koha broneerida. Sisuliselt valisid kellaaja, millal tahtsid tornidesse minna ja läksid selleks ajaks järjekorda. Muud moodi sisse sinna ei saanudki. Need, kes lihtsalt live lendasid, pidid ka kuskil automaadis endale mingiks kellaks aja broneerima, aga võis juhtuda, et samaks päevaks enam ei saanud. Piletite ostmine käis kuskilt seest üldse. Alumisele korrusele sai küll elava järjekorraga, mis oli algselt ka hästi pikk, aga see läks väga ruttu, ca 10 minutiga äkki.

Walking to Notre Dame In front of Notre DameView from Notre Dame Eiffel from Notre DameView from Notre Dame View from Notre Dame Inside Notre Dame Inside Notre Dame Inside Notre Dame

Pärast Notre Dame tegime jalutuskäigu linnas – Cafe de Flore, millest juba eelnevalt natuke kirjutasin, Palais Royal ja Louvre (muuseumisse läksime muul päeval).

Palais Royal

Leidsin uue sõpa.

Palais RoyalPalais Royal

Neljas päev – Eiffel, Galeries de Lafayette

Olime selleks hetkeks juba kolm päeva Pariisis olnud ja ikka veel polnud Eiffeli juurde jõudnud 😄😄 Läksime metrooga Trocadero peatusesse ning sealt oli üsna mugav igale poole Eiffeli juures liikuda.  Oli küll fancy torn, aga ma ei saanud aru, miks see nii “suure kella külge” on pandud. Väidetavalt über romantiline ja kõik muud maailma parimad omadussõnad käivad selle kohta. Ma sellist jõhkrat vaimustust sellest küll ei tundnud. Puhkasime pargis jalutamisest ja nägime, kuidas ühed pikniku ajal kihlusid.

Eiffel towerEiffel towerEiffel tower

Hiljem külastasime Galeries de Lafayette kaubamaja, kust midagi ei ostnud 😄 aga uhke pood oli küll. Äkki saab paralleeli tuua Londoni Harrods’iga, just brändide ja luksuslikkuse poolest. Seal katuseterrass ka, kus tundus mingi Chaneli üritus käimas olevat.

Galeries de LafayetteGaleries de Lafayette Galeries de LafayetteGaleries de Lafayette  Galeries de Lafayette

Viies päev – Eiffel, katakombid 24.06

Päev algas huvitavalt, ärkasime kell 5, et ilma rahvata Eiffeli juurde pildistama minna, aga suhteliselt ebaõnnestunud üritus oli, kuna hommikul oli nii külm. Teisi pildistajaid see ei tundunud segavat, küll tehti seal paarikestest pilte või lausa pulmapilte. Ei kujuta küll ette, kus või mis kell need soengud ja meigid tehti, et kell 6.20 saaks pildistamas olla 😂. Võib-olla on see Pariisis mingi tavaline teema.

Helen in front of Eiffel tower at 6 am.Eiffel tower

Ilmselgelt pärast pildistamist läksime korterisse tagasi magama, kell oli suht vähe. Ärkasime alles lõunapaiku. Pärast otsustasime külastada katakombe, kuid mingi streigi tõttu me pileteid ette ära ei saanud osta. Reaalsus oli see, et passisime tänaval 2 tundi järjekorras enne, kui saime pileti osta. Üsna väsitav oli seista.

Katakombid olid vanad lubjakivi kaevanduste raames tehtud käigud Pariisi all. Katakombides oli jube ja külm, rohkem kunagi ei taha minna. Turistidele oli avatud 1,5 km käik, aga muidu üldse nendesse katakombidesse ritta laotud 6 miljoni inimese luud.

Catacombs

Käisime ka vessut tegemas kohas nimega Alchemie. Hinnad olid normaalsed ja vessu ka hea. Soovitan.

Alchemie

Õhtul tegime uue tiiru Eiffeli juures. Tahtsin seda 5 minuti sädelust ka näha.

Eiffel at nightEiffel at night

Kuues ja viimane – Louvre ja jälle Eiffel

Viimaseks päevaks tahtsin juba väga koju minna 😂 Selleks päevaks oli planeeritud Louvre külastus, muidugi piletid ette ostetud kindlaks kellaajaks.

Kokku koos söömisega olime seal 5 tundi. Mina neid kauneid kunste väga nautida ei oska, aga elamus oli ikka. Meenusid Treffneri kunstiajaloo tunnid 😂.

Louvre Louvre Louvre   Ceiling painting in Louvre Mona Lisa Ceiling painting in Louvre Ceiling painting in Louvre Ceiling painting in Louvre Louvre

Pärast Louvre külastust jõime ebareaalselt kalleid alkohoolseid jooke Le cafe Marly’s – mojito 19€, aperoli kokteil 17€ 😂💶 ning tegime jälle pilte.

Le Cafe MarlyLouvre museum Louvre in Paris Me in Louvre with Paris cops

Viimase õhtu Pariisis lõpetasime veini joomisega Eiffeli juures. Head aega, uhke torn! Tõenäosus, et tagasi tulen on suhteliselt väike.

In front of Eiffel Tower, Paris In front of Eiffel Tower, Paris In front of Eiffel Tower, Paris