Krabi, Thailand

Tai reisi kolmandaks ja ajaliselt kõige pikemaks sihtkohaks sai valitud Krabi, täpsemalt Ao Nangi piirkond.  Olin kuulnud Krabi kohta kiidusõnu rohkem kui Phuketi kohta. Mulle meeldis ka rohkem kui Phuket, aga tõenäoliselt uuesti niipea ei läheks. Olin mõned päevad haige ka, aga haige olemise ajastusega joppas küll 😃, sest siin olimegi planeerinud olla kõige kauem. Sain lubada endale haigusepäevi, haha.

Krabile jõudmine – 16.03

Ao Nang asus sadamale (Nopparat Thara Pier) üsna lähedal.

Nopparat Thara Pier Krabi, Thailand

Hotellist oli buss meile vastas. Jõudsime 18.30 paiku hotelli juurde. Hotelliks siis Krabi Resort, öö maksis 77 eurot. Arvestades seda, et Phi Phi-l oli palju mõnusam, siis pigem oleks võinud seal olla mõned päevad rohkem, kuna hinnavahe 10 euri, siis jah😄 Aga no esimene kord Tais, ei teadnud ja nüüd jälle targem.

Krabi Resort room, Thailand

Õhtusöögil käisime söömas resorti restos, hinnad olid kallimad kui mujal, aga mitte väga palju. Söök oli maitsev.

Chicken and cashew nuts stir fry

Reisil haige olla pole fun – 17.03

Ärkasin kell 2 öösel ülesse (magama läksin kell 20), võtsin rohtu, higistasin, magasin, vaatasin seriaali (sest uni läks ära) ja mõtlesin, et lähen kell 6.30 sööma, aga vajusin enne 6 ikka uuesti ära. Järgmine silmad lahti hetk oli alles 9.47 nii, et oleks peaaegu hommikusöögi maha maganud, see oli ainult kella 10-ni 😂 Isu eriti ei olnud. Sõin ainult värsket kraami. Punane mahl pildil on Roselle juice. Maitses täiega hästi, võrreldes nende lahjendatud ja ülemagustatud õuna- ja apelsinimahladega. Roselle mahl on põhimõtteliselt kibuvitsa õiest tehtud. Pidin googeldama, sest ei teadnud, mis asi see Roselle on.

Krabi Resort breakfast

Mu kraadiklaas näitas 38.6 ja kuna enesetunne oli väga halb, siis tahtsin minna arstile. Hotell soovitas kuskile sõita taksoga 15 min, aga üle tee oli mingi International Medical Center ja kuna kindlustus olemas, siis pohh, ei näinud vajadust raha kokku hoida. Arsti visiiditasu oli 1200 bahti, seejärel tehti vereproov, kuna palavikku mõõdeti 39 ja kurgust ega muul välisel vaatlusel ei saadud aru, et mis viga. Vereproovist selgus, et mingi näitaja oli liiga madal, selle põhjal otsustasid teha flu testi, see oli kõige kallim – 3000 bahti. Haigus teada – flu type A. Sain mitu kotitäit rohtusid ja öeldi, et 2-3 päeva peaks kindlasti puhkama (täpsustati, et toas ja voodis, mitte basseini ääres 😂). Kokku läks arstil käimine koos rohtudega maksma 6500 bahti.  Praeguseks olen juba kindlustuseltki rahad kätte saanud. Kindlustus küsis tõestuseks haiglast väljastatud pabereid, lendude broneeringuid ja kaardimakse puhul konto väljavõttest konkreetset kirjet.

Ülejäänud terve päeva vedelesin voodis. Midagi peale higistamise teha ei jaksanudki. Päeval sõin puuvilju nagu hommikulgi. Päev raisus.

Sick day in Krabi Resort, Thailand

Kiire tuur Krabi Towni 18.03

Hommikul enam palavikku polnud ja enesetunne oluliselt parem. Rohud aitasid päris ruttu. Pärast hommikusööki olime basseini ääres 30-40 minutit. Eriti ei tahtnud minna, aga kuna näonahk tõmbas haigusega väga põletikuliseks, siis otsustasin, et natuke näitan päikest sellele ja las see elu seal kuivab siis.

Krabi Resort poolside Thailand

Õhtuks oli enesetunne juba veelgi parem, pärast mitut tundi magamist. Otsustasime minna Krabi Towni, kuna ainus võimalus veel Weekend Marketile siin minna. Võtsime tänavalt autojuhi 500 bahti üks ots (ca 30 minutit sõitu). Kui kohale jõudsime, siis ta küsis, et kuidas tagasi saame. Ta pakkus, et ootab meid ära ja sõidutab meid tagasi ka. Kokku maksime talle 1000 bahti.

Esimese peatusena käisime Wat Kaew Korawarami juures. Päris ägedad templid olid. Aega eriti ei võtnud, selline walk-through kogemus rohkem. Mõned pildid ja edasi turule. Turg oli väga lähedal sellele ka.

Wat Kaew Korawaram in Krabi TownWat Kaew Korawaram in Krabi Town

Said pildi vä? Ei saanud? Ok ma kõnnin ühe korra veel siis 😂

Wat Kaew Korawaram in Krabi Town Wat Kaew Korawaram in Krabi Town

Wat Kaew Korawaram in Krabi Thailand Locals doing photoshoot in Krabi, Thailand

Kuskilt olin lugenud, et sellel turul on megahea kookose jäätis. Vastas tõele. Sõime ka seal, söök oli oluliselt odavam kui mujal, sain mingi nuudlivärgi 50 bahti eest ainult.

Natuke kurb oli vaadata, kuidas väikesed lapsed turul esinevad, et kooli jaoks raha teenida. Meie lapsed siin vinguvad, et koolis käia on halb ja tahavad ainult nutitelefonis istuda.

The Krabi Town Weekend MarketChildren performing in the Krabi Town Weekend MarketCakes in Krabi Town Weekend Market Drinks in Krabi Town Weekend Market

Täitsa mitu tundi läks selle tripiga. Tagasi sõites leppisime autoonuga ka uue ekskursiooni kokku, et minna mõne päeva pärast hot springsi, Tiger Cave ja Emerald pooli. Pakkus meile 2200 bahti sõidu eest. Otsustasime, et kuna tahame nagunii minna kindlatel kellaaegadel ja olla nii kaua, kui meile meeldib, siis tundus hea diil olevat. Nendel suvakatega koos bussireisidel on kindlad kellaajad, nt mingi 45 min Hot Springsis jne.

Jalutuskäik Ao Nangis ja Railay beach 19.03

Enamik päevast möödus basseini ääres, see oli natuke mõnusam ja suurem kui Phi Phi hotellis.

Krabi Resort poolside Krabi Resort poolside

Paar tundi käisime päeval Ao Nangis jalutamas ja ostsime 4 Island Touri.

Ao Nang beach, Thailand   Ao Nang beach, ThailandAo Nang beach, Thailand

Õhtul võtsime paadi Railay beachi. Ma küll tahtsin minna varem juba sinna, aga kuidagi olin nii jõuetu ja magasin mitu tundi jälle päeval. Once again, jõudsime “vaatamisväärsuse” juurde päikeseloojanguks. Paat sinna maksis 100 bahti üks inimene ja tagasi 150 bahti, kuna kell sai vahepeal 18 ja neil õhtune arvestus teise hinnaga. Päikeseloojang oli väga ilus ja sai ka palju pilte tehtud. Tõenäoliselt oleks ka rannas seal päeval väga mõnus olnud. Railay beach on tuntud ka kaljuronimise poolest, seda vist päevasel ajal turistidele päris palju seal ka pakutakse. Marie käis 2017. aastal Tais ja ööbis vist ka Railays. Ütles, et hinnad olid kallimad kui nt Krabil. Ma ise Railays midagi ei ostnud.

Väike krabi teeb Krabil krabi asju? Ao Nangi rand oli neid täis.

Little crab in Krabi

Ao Nang Beach, Krabi Thailand Railay beach, ThailandRailay beach, Thailand   Magical sunset in Railay beach Magical sunset in Railay beach Railay beach, Thailand  Railay beach, Thailand

4 saare tuur – 4 Island tour 20.03

Käisime 4 saare tuuril. Ostsime Ao Nangist kuskilt putkast tänava pealt piletid, 1000 bahti sisaldas kahele inimesele transfeeri hotellist sadamasse, longtail boati koos teiste inimestega (irw, kõlan nagu spoiled brat, kes ei taha teistega koos trippida), lõunasöök. 400+400 bahti pidi lisaks maksma seda saare maksu vms. Hotellist korjati peale kell 8.45, aga minema saime sadamast paadile alles 10 paiku. Mõtlesin, et ju siis tuuri sisse see aeg arvestatud, aga jõudsime ikkagi tagasi ka 1h hiljem algselt planeeritust – 15 asemel kell 16.00.

Esimese saarena külastasime Railay Islandil asuvat Phra Nang Cave Beachi. Saime 1h saarel vedeleda. Siin oli palju islamiusulisi, kes kõik läksid mustades riietes vette. Mu meelest ei ole normaalne, aga ilmselgelt väga paljudele inimestele maailmas tundub normaalne.

Islamic people enjoying the water in Phra Nang Cave beach Phra Nang Cave BeachPhra Nang Cave Beach

Seejärel sõitsime mööda Chicken Islandist, see minu teada ongi “sõida mööda saar”, keegi sinna peale ei lähe.

Mõtlesin küll, et miks nii imelik nimi saarel, aga kui kohale jõudsin, siis sain aru..

The Chicken Island, Thailand

Mingi turist oli pannud kunagi ammu selle hüüdnime ja siis see jäigi. Chicken islandi juures sai snorgeldada suhteliselt sügavas vees, sellepärast ma ei julgenud minna. Päästevestid küll olid, aga see veehirm on juba nii suur, et ei tahtnud lihtsalt.

4 saare tuuri kolmandaks saareks oli Tup Island. Seal sõime lõunat. See lõunasöök väga isuäratav ei olnud ja võimalusel soovitan ise midagi head kaasa võtta endale 😬 Aga vabalt võib ka asi selles olla, et ma olen pirtsakas ja ei meeldi süüa suurest tünnist serveeritud pool päeva kuskil kuumas vedelenud ja imelikku värvi kana ja riisi.

Üritasin saada pilti,

Tup Island, Thailand

aga no järjest paremaks läks 😂

Viimase saarena käisime Koh Poda saarel. Seal oli ilus.. btw seal oli ka ainuke vetsupeatus selle reisi jooksul. Väga rämedad olid, need kükitatavad, paberit polnud jms. Vene naised hõikasid teineteisele kogu aeg “oi blin – oi blin” 😬😂

Koh Poda Island Koh Poda Island Koh Poda Island

Otsustasin lõpuks vette ka minna ja siis sain kohe kaks korda mingi asja käest kõrvetada.. ilmselt millimallikad. Vees olemise isu kadus ära igatahes.

Koh Poda Island

Viimane päev Krabil – Hot Springs, Emerald Pool ja Tiger Cave tuur 21.03

Mul läks iseenesest uni ära kell 4.30. Hakkasime sättima, et kella 6-ks söömas olla. Päikesetõus oli väga ilus. Ilma tuunimata need pildid.

Sunrise in Krabi Resort Morning in Krabi ResortSunrise in Krabi, ThailandSunrise in Krabi, Thailand

Mingi eelneva päeva juures kirjeldasin, kust autojuhi saime ja palju maksis. Käisime siis kolmes kohas – iga koha juures tuli piletitasu maksta ca 200 bahti inimese kohta (800 bahti kokku).

Meie hotellist sõitu Hot Springsi oli kuskil 1h 15min. Ma jälle magasin enamuse teest. Jõudsime 8.30 kohale, mitte kedagi polnud. Korraks mõtlesime, et kas see on ikka see õige koht ja kas on ikka avatud 😂 Nii hea rahulik oli. Vesi oli ikka väga soe, pakuks 30-40 kraadi. Kivide peal polnud üldse libe ka, sai seal veidi turnitud, et pildistamiseks paremat kohta leida.

Walking into Hot Springs in Krabi

Hot Springs Krabi, Thailand

Järgmisena käisime Emerald Pool-is, sinna jõudsime pärast 9.30. Seal oli juba sitaks rahvast, ei olnud enam nii rahulik ja idülliline. Selle loodusliku basseini juurde oli mingi ca 1km kõndida. Õnneks oli suhteliselt puude varjus, aga palav oli ikka. Mulle see looduslik bassein eriti ei meeldinud. Kivid olid väga libedad, bassein oli jälle islamiusulisi mustades riietes täis (btw ainult naised pidid nende mustade riietega vette ronima, mehed ei pidanud). Siim ujus seal veel all silmad lahti, pärast tekkis tal silmapõletik. Raudselt oli sellest, bassein täis kustud vms.

Emerald Pool

Emerald Pool, Krabi Thailand

Kuskil 1 km veel kõndida, sai minna Blue Pool-i juurde. See oli palju ilusam, aga seal vette minna ei võinud. Vesi oli nii selge, et põhi tundus palju lähemal. Kui õigesti mäletan, siis 30-50 kraadi ja 4-5 m sügav.

Blue Pool

Blue Pool, Krabi ThailandBlue Pool in Krabi Thailand

Viimase peatusena  jõudsime kuskil taksoonu familia juures “restoranis” käia. Tundus pigem nagu kohalikele mõeldud söögikoht. Alguses kartsin seal süüa, aga söök oli normaalne, kokku maksime 100 bahti. Sõime Pad Thaid, fried rice ja jõime purgi coca colat. Päris hea hind ja sitt ei lippanud pärast, niiet hea diil oli.

Tiger Cave Temple matk oli nii raske. 1237 sammu ülesse treppidest. Kõndisime seda 1h. Tegime ühe trepi ära, jälle puhkasime. Vett oli ka kahe peale ainult väike 0.5l kaasas. Plätudega kah. Higi voolas. Jubeeee asi oli see. Rohkem kunagi ei tahaks teha 😂 Kohapeal üleval istusime natuke aega, tegime mõned pildid ja siis läksime alla tagasi (veel 1237 sammu juhhei). Alla minek läks kuskil 20-25 minutiga. See oli ikka oluliselt kergem.

Steps in Tiger Cave Temple View from Tiger Cave temple

View from Tiger Cave temple

Big Golden Buddha in Tiger Cave Temple

Tegelikult pidi see rätik ka ümber olema (jalad, õlad kaetud vms), aga nii palav oli, et ma panin selle ainult üleval oleku ajaks peale. Siis kui see kuldne Buddha vaatas mind

Walking down from Tiger Cave temple

Viimane päev Krabi Resortis lõppes basseini ääres ja rannarestos söömisega. Võtsime tänavalt kookose jäätist ka veel ja siis oli vaja pakkida, sest järgmise päeva hommikul Bangkoki. Puhkus hakkas läbi saama.

Cheerz to Singha

Local Thai beer Singha

Hot dogzz

Chilling by the pool in Krabi Resort

Siis kui ma ei viitsinud pildi jaoks asju laual sättida. Laualina oli liiga kole ilusa pildi saamiseks nkn

Eating dinner in Krabi Resort

Lend Bangkoki 22.03

Kell 5.45 oli äratus, et rahulikult kella 6.30ks sööma minna. Autojuhi kutsusime kella 8.30ks. Lend läks kell 11.30. Taksoga lennujaama läks maksma 800 bahti. Järgmine postitus tulebki Bangkokist.

Krabi kokkuvõte

Väike lühivideo jälle. Ma seda video värki pean veel harjutama 😂 Krabi mulle üldiselt meeldis, oli selline üsna rahulik peatuspaik, palju sai ekskursioonidel käia. Arstiabiga jäin ka rahule. Aga pigem järgmine kord võtaksin Taist ette Koh Samui, Koh Tao ja Chiang Mai. Ei olnud sellist tunnet, et ohh nii mõnus oli, et tahaks väga tagasi tulla.